Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 3 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان یزد

مسئول دفتر عشایری جهاد کشاورزی استان یزد گفت: به رغم تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع، عشایر استان یزد سالانه چهارهزار و 380 تن انواع فرآورده های دامی و لبنی به ارزش بیش از 450 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه می کنند و نقش بسزایی در رشد اقتصاد استان دارند.

پرداخت 3 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان یزد

مسئول دفتر عشایری جهاد کشاورزی استان یزد گفت: امسال بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات به عشایر این استان پرداخت شده است .

به گزارش ایرنا، حسن زارع بابیان این مطلب اظهار کرد: این تسهیلات با بهره کم به 60 خانوار عشایر شهرستان های ابرکوه و خاتم برای زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت شده است .

وی بابیان اینکه درآمد عشایر استان یزد از طریق پرورش دام سبک است، افزود: همچنین معادل این مبلغ به بخش خدمات رسانی و زیر ساخت های امور عشایر نظیر آبرسانی، حفر چاه مالداری و مرمت راه های عشایری این استان اختصاص یافته است .

زارع تأمین آرد و نهاده های دامی عشایر را یکی از اولویت های استان بیان کرد و افزود: امسال تاکنون بیش از 40 تن آرد و یک هزار تن جو مدت دار بین عشایر استان توزیع شده است .

وی تأمین آب مورد نیاز دام عشایر را بسیار ضروری خواند و ادامه داد: امسال یکهزار و 400 تانکر 10 هزار لیتری آب برای مصارف دام های عشایر استان یزد توزیع شده است .

این مسئول یادآورشد: جمعیت عشایر استان یزد بیش از شش‌هزار نفر در قالب یکهزار و 240 خانوار و سه ایل بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که به نگهداری 140 هزار رأس دام سبک مشغول هستند .

زارع اضافه کرد: به رغم تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع، عشایر استان یزد سالانه چهارهزار و 380 تن انواع فرآورده های دامی و لبنی به ارزش بیش از 450 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه می کنند و نقش بسزایی در رشد اقتصاد استان دارند .

وی افزود: عشایر استان علاوه بر فعالیت در امور تولیدات مواد پروتئینی و لبنی نقش بسزایی در فعالیت صنایع دستی بخصوص تولید فرش دستباف دارند، به طوری که 10 درصد سهم تولید این صنایع دستی را در استان دارند .

این مسئول با اشاره به اهمیت بیمه عشایری خاطرنشان کرد: علاوه بر 70 درصدی عشایر که زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، 40 درصد از دام آنها نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند .

عشایر ابرکوه با 420 خانوار و دو هزار نفر جمعیت در مناطق هارونی، اسفندآباد و فراغه زندگی می کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید