Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات استان همدان اعلام کرد:

تولید 5330 تن ماهی خوراکی در همدان

مدیر شیلات استان همدان گفت: 27 میلیون و 240 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در هفت واحد تولیدی پرورش یافته است که نیمی از آن مصرف خود استان و شهرستان‌های اطراف است.

تولید 5330 تن ماهی خوراکی در همدان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید پنج هزار و 330 تن ماهی خوراکی در استان خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه همدان، علی دولو با بیان اینکه پنج هزار و 330 تن ماهی خوراکی از جمله قزل‌آلا و کپورماهی از تولیدات سال 95 استان بوده است که در 753 واحد تولیدی پرورش یافته است، عنوان کرد: 27 میلیون و 240 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در هفت واحد تولیدی پرورش یافته است که نیمی از آن مصرف خود استان و شهرستان‌های اطراف است .

وی با اشاره به اینکه سه میلیون و 980 هزار قطعه ماهی زینتی و آکواریومی در 46 واحد تولیدی تکثیر و پرورش یافته است، اضافه کرد: در بخش آموزش با دو شکل آموزشی آبزی‌پروران و طبخ آبزیان کلاس‌هایی برگزار کرده‌ایم .

وی تصریح کرد: در روش تبخ آبزیان دو هزار و 250 نفر از بانوان استان در 75 دوره آموزشی و 500 نفر در 20 دوره آبزی‌پروران در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی با روش‌های طبخ آبزیان و آشنایی با ماهی سالم آموزش داده شده‌اند .

دولو با اشاره به اکثر مراکز تولیدی که بر اثر بیماری VHS تعطیل شده بود، افزود: مشکل این تولیدی‌ها برطرف شده و به چرخه تولید برگشته‌اند .

وی با بیان اینکه در راستای مشاغل خانگی تا ابتدای بهمن‌ماه امسال 28 پروانه صادر شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون 100 تن افزایش ظرفیت تولید ماهی خوراکی و قزل‌آلا و 130 هزار قطعه ماهی تزئینی تولید بخش خانگی داشته‌ایم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید