Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان عنوان کرد:

اجرای ۹۶ درصد از پروژه‌های کشاورزی اقتصاد مقاومتی در استان گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ سطح کشت پنبه استان حدود ۱۳ هزار هکتار بود که بیش از ۲۶ هزار تن وش پنبه به دست آمد که نسبت به سال ما قبل آن افزایش تولید در استان داشتیم.

اجرای ۹۶ درصد از پروژه‌های کشاورزی اقتصاد مقاومتی در استان گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از اجرای ۹۶ درصد از پروژه‌های کشاورزی اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، مختار مهاجر در گفتگوی ویژه خبری شبکه گلستان گفت: وضعیت کشت محصولات پاییزه در سال‌جاری مناسب و قابل قبول است.

وی افزود : در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ سطح کشت پنبه استان حدود ۱۳ هزار هکتار بود که بیش از ۲۶ هزار تن وش پنبه به دست آمد که نسبت به سال ما قبل آن افزایش تولید در استان داشتیم .

وی از تولید یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن تولید گندم سخن گفت که در تاریخ استان گلستان بی‌نظیر بوده است.

مهاجر ادامه داد : در بحث اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی تاکنون ۹۶ درصد این پروژه‌ها را اجرا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد : جهاد کشاورزی استان گلستان در سطح سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور رتبه نخست در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را کسب کرده است .

مهاجر از اجرای زهکشی اراضی در سطح استان گلستان خبر داد و گفت : با اجرای این طرح تحول بزرگی در تولیدات محصولات کشاورزی اتفاق خواهد افتاد .

وی از اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان گلستان گفت و تصریح کرد : اعتبارات خیلی خوبی را برای این مهم جذب کرده و داریم که باعث افزایش تولید و حفظ خاک خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تأکید کرد : با افزایش تولید گندم به پنج تن در هکتار که امکان و پتانسیل آن هم در استان وجود دارد، می‌شود به اقتصاد کشاورزان و استان کمک کرد .

مهاجر توصیه کرد : کشاورزان از استفاده خودمصرفی بذر خودداری کنند و از بذرهای تأیید شده و با کیفیت استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از کشاورزان درخواست کرد از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند تا هم خاک حفظ شود هم افزایش تولید داشته باشند .

وی از خانواده‌ها خواست که فرزندان خود را ترغیب کنند در رشته‌های تخصصی کشاورزی و در هنرستان‌های کشاورزی تحصیل کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید