Iranian Agriculture News Agency

آغاز تغییر شیوه های سنتی آبیاری در نخلستان های دشتستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی

اجرای سیستم های نوین آبیاری در 34 هزار هکتار نخلستان های استان بوشهر

در راستای افزایش بهره‌وری و اجرای طرح‌های نوین آبیاری در نخلستان‌های دشستان امروز عملیات تغییر آبیاری سنتی به نوین در دو هزار و 400 هکتار در منطقه سعد‌آباد اجرایی شده است.

اجرای سیستم های نوین آبیاری در 34 هزار هکتار نخلستان های استان بوشهر

اجرای طرح نوین آبیاری در نخلستان های بخش سعدآباد شهرستان دشتستان استان بوشهر با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
به گزارش ایانا از خبرگزاری صدا وسیما، وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری و اجرای طرح‌های نوین آبیاری در نخلستان‌های دشستان امروز عملیات تغییر آبیاری سنتی به نوین در دو هزار و 400 هکتار در منطقه سعد‌آباد اجرایی شده است.
محمود حجتی با اشاره به اینکه شیوه آبیاری در نخلستان‌های دشتستان مانند صد سال پیش است افزود برای افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصول و تولید در هر هکتار لازم است شیوه آبیاری از استخری به نوین و تحت فشار تبدیل شود.
وی گفت با توجه به محدودیت منابع آبی لازم است شیوه آبیاری از استخری به نوین و تحت فشار تبدیل شود در غیر این صورت آب مورد نیاز محصولات کشاورزی تأمین نمی‌شود.
حجتی با بیان اینکه آبیاری به صورت استخری در اراضی کشاورزی کیفیت محصول را پایین می‌آورد افزود این نوع آبیاری ضمن افزایش تنش به محصولات کشاورزی مقاومت آنان را در برابر انواع بیماری‌ها و آفت‌ها پایین می‌آورد.
وی گفت اجرایی شدن طرح آبیاری نوین در 34 هزار هکتار نخلستان های استان بوشهر با کمک وزارت نیرو و حمایت نمایندگان در دستور کار است که امیدوارم این مهم هر چه سریعتر اجرایی شود.
حجتی از تبدیل کشاورزی معیشتی به اقتصادی خبر داد و افزود: سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گلخانه‌ای، ترویج مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید