Iranian Agriculture News Agency

سرمایه شرکت امریکایی افزایش یافت

رشد کشاورزی شهری/ افزایش میزان سرمایه با پرورش محصولات غذایی در فضای سرپوشیده شهری/

با توجه به عوامل آلودگی، تغییرات آب و هوایی شدید، افزایش جمعیت و وجود مزارع در فضای باز، Bowery Farming Inc. (1) توانسته با پرورش محصولات در فضای بسته در وسط شهر، به رشد 7.5 میلیون دلاری در مجموع کل بودجه سرمایه گذاری شده ، برسد.

رشد کشاورزی شهری/ افزایش میزان سرمایه با پرورش محصولات غذایی در فضای سرپوشیده شهری/

با توجه به عوامل آلودگی، تغییرات آب و هوایی شدید، افزایش جمعیت و وجود مزارع در فضای باز، Bowery Farming Inc. (1) توانسته با پرورش محصولات در فضای بسته در وسط شهر، به رشد 7.5 میلیون دلاری در مجموع کل بودجه سرمایه گذاری شده ، برسد. این رویکرد با تکنولوژی بالا همراه با استفاده از ربات ها ، چراغ های LED ، بینایی کامپیوتری، حسگرها و تجزیه و تحلیل داده ها ، برای رشد سبزیجات برگ دار بدون استفاده از آفت کش ها در داخل خانه و آب بسیار کم انجام شده است.


به گزارش ایانا از وب سایت techcrunch ، Bowery از فروش تولید سبزیجات از جمله انواع کاهو، کلم پیچ، اسفناج، ریحان وغیره به عمده فروشی و رستوران ها و خرده فروشی های مواد غذایی، درآمد کسب کرده است. این شرکت ادعا می کند که فن آوری این امکان را داده تا در طی 365 روز سال، بتواند به تولید 100 برابری بیشتر نسبت به کاشت سبزی سنتی سبزیجات در مزرعه وفضای باز برسد در حالی که اندازه شان مانند همان سبزیجات سنتی بوده و تا 95 درصد آب ، کمتر مصرف می شود.

Irving Fain ، از بنیانگذاران و مدیرعامل Bowery گفت: "با تمام پیشرفت های فن آوری که در دهه گذشته دیده ایم، در حال حاضر این امکان وجود دارد تا از آن به گونه ای قابل اعتماد و در تولید سازگار در بخش کشاورزی استفاده کنیم. با توجه به تغذیه جمعیتی که به 9 مییارد نفر می رسد و و انتظار می رود که 70 درصد از جمعیت جهان در شهرها ساکن شوند، از این رو این ایده را حدود دو سال پیش آغاز کردیم. "

این درحالی است که "مزرعه مدرن سرپوشیده" شرکت Bowery می تواند مواد غذایی تازه را در محیط های شهری برای مردم محلی فراهم کند. Fain گفت: "در حالی که مردم از روشنایی LED و یا نور مصنوعی در داخل خانه طی سالیان استفاده کرده اند حال این امکان در کشاورزی سرپوشیده به عنوان یک اقدام تجاری درآمده است."

گفتنی است این شرکت از بسیاری فن آوری بهره برده است؛ همچون بینایی کامپیوتری و سنسور ها برای نظارت بر گیاهان و کنترل هوای محیط داخلی. در همین راستا، داده های بسیاری در مورد متغیرهای تأثیرگذار روی محصولات در زمان واقعی، وجود دارد که می تواند برای آگاهی دادن در مورد تغییرات نرخ رشد یک گیاه ، همچون کیفیت ، رنگ، بافت و یا عطر و طعم محصول به کار رود.

در این کارشرکت های First Round Capital ، Box Group, Lerer Hippeau Ventures and Chef Tom Colicchio, در Bowery سرمایه گذاری کردند، به گفته Fain ، برخی از رستوران ها Colicchio در حال حاضر از سبزیجات Bowery استفاده می کنند . همچنین سبزیجات در بازار های اطراف نیویورک از جمله سوپرماکت زنجیره ای Whole Foods Markets (محصولات ارگانیک را می فروشد) به طور گسترده ای به فروش می رسد.

از شرکای First Round ، Rob Hayes گفت: "در بخش کشاورزی، این را باید پذیرفت که چند سال آینده قیمت آب گران خواهد شد ، خاک سالم کمیاب می شود و کشاورزی در فضای باز به نسبت کشاورزی سرپوشیده گران تر تمام می شود حال چرا باید تا زمان بحران ، صبر کرد؟اکنون باید دست به کار شد."

Fain گفت: " Bowery ، برنامه هایی برای استفاده از بودجه جدید، برای ساخت مزارع سرپوشیده، توسعه و آزمایش فن آوری های جدید برای پرورش محصولات دیگر دارد و همچنان کار با خرده فروشان مواد غذایی، رستوران ها و شرکت های غذایی را با تجارت الکترونیک ادامه می دهد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پانوشت:

1- شرکت مدرن با استفاده از اتوماسیون، نرم افزار، و فن آوری ها به تولید محصولات غذایی می پردازد و دفتر مرکزی در نیویورک قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید