Iranian Agriculture News Agency

در راستای توسعه پلت‌فرم تجارت الکترونیک کشاورزی

دانشجویان هاروارد با سازمان غیردولتی چینی همکاری می‌کنند/ دانشجویان حجم کار را به بخش‌های برنامه‌نویسی مربوط به سرور و سرویس گیرنده تقسیم کردند

دانشجویان دانشگاه هاروارد با یک سازمان غیر دولتی چینی در راستای توسعه پلت فرم تجارت الکترونیک کشاورزی همکاری می کنند.

دانشجویان هاروارد با سازمان غیردولتی چینی همکاری می‌کنند/ دانشجویان حجم کار را به بخش‌های برنامه‌نویسی مربوط به سرور و سرویس گیرنده تقسیم کردند

دانشجویان دانشگاه هاروارد با یک سازمان غیر دولتی چینی در راستای توسعه پلت فرم تجارت الکترونیک کشاورزی همکاری می کنند. بیش از یک سوم از 1.3 میلیارد نفر در چین کشاورز هستند؛ این در حالی است که بسیاری از آن ها در همان روستای خانوادگی شان زندگی و کار می کنند. اما شهرنشینی و افزایش کارخانه های کشاورزی باعث شده تا بسیاری از کشاورزان چینی، این شغل را رها کنند.

به گزارش ایانا از وب سایت ( seas ) Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences ، سازمان غیردولتی LaoTu که به تازگی در چین تاسیس شده، دنبال ارائه یک کانال کارآمد برای کشاورزان روستایی است. در همین راستا، گروهی از داوطلبان از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی جان پالسون هاروارد(1) و Developers for Development (2)، به این سازمان غیر دولتی برای ایجاد یک پلت فرم تجارت الکترونیک برای ارتباط کشاورزان روستایی که از افراد طبقه متوسط ​​ چین به شمار می روند، با مشتریان شهری، کمک می کنند.

پنج دانشجوی دانشگاه هاروارد، دو هفته در Shenzen ، شهری در قسمت جنوب شرقی چین به نام "دره سیلیکون چین" در این زمینه کار کردند. آن ها در زمینه توسعه برنامه تجارت الکترونیک مبتنی بر وب ، که به مشتریان این امکان می دهد تا فهرست محصولات کشاورزی و صنایع دستی مرور کنند و همچنین یک پلت فرم وبلاگ که برای به اشتراک گذاشتن نظرات و دیدگاه ها افراد خواهدبود، همکاری کردند.

Natalia Pacheco-Tallaj ، دانشجوی سال اول گفت: "براساس این پلت فرم مشخصات هر محصول و تولید کننده را در اختیار مصرف کنندگان می گذارد ، بنابراین ارتباط عمیق تر بین مصرف کننده و محصولی که خریداری می کنند ، وجود دارد."

Sam Liu ، شریک مدیر D4D و دانشجوی فلسفه و فیزیک گفت: " وب سایت با هدف کمک به کشاورزان روستایی برای حفظ محیط زیست و محصولات بهتر ایجاد شده است. همچنین درباره زنده نگه داشتن (احیای) زمین های کشاورزی ، مطالبی را به کشاورزان ارائه می دهد."

وی افزود: "این در حالی است که پس از خروج از Shenzen ، به عنوان یک کلان شهر مدرن با بیش از 7 میلیون نفر، و رفتن به حومه شهر، احساس کردیم که چه میزان، زمان عقب رفته است."

Lily Zhang ، دانشجوی آمار گفت: "از آن جا که سازمان غیر دولتی LaoTu هنوز در مراحل ابتدایی تاسیس قرار دارد، آن ها در زمینه بحث مدل کسب و کار سازمان های غیر دولتی و ساخت وب سایت مشارکت کردند."

وی ادامه داد: "ما با بسیاری چالش ها مواجه شدیم، به خصوص با توجه به فایروال ( firewall ) چینی ها ، دسترسی به سایت هایی که باید استفاده کنیم، مانند گوگل و Github (سایتی برای ایجاد نرم افزار با امکان منبع باز open source ) ، با مشکل رو به رو شدیم، به این معنا که این موضوع زمان بسیاری از ما می گرفت و از سرعت کار کم می کرد."

دانشجویان حجم کار را به بخش های برنامه نویسی مربوط به سرور ) back-end ) و سرویس گیرنده ( front-end ) تقسمیم کردند. آن ها مشاهده کردند که استانداردهایی که چینی ها برای طراحی وب در نظر می گیرند بسیار بیشتر وسنگین تر از طراحی وب سایت های معمولی طراحی شده برای مخاطبان غربی است.

Liu گفت: "اینترنت موضوعی جهانی است. شرکت هایی باید به گونه ا ی جهانی فکر کنند، از آن جا که اینترنت یک شبکه جهانی است، بنابراین مهم است که برای معرفی محصول خود و بازاریابی و طراحی رویکرد خود ، این هدف را مد نظر قرار دهند."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1 - John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences

2- شامل دانشجویانی از دانشگاه هاروارد که در زمینه تکنولوژی با سازمان های غیر دولتی همکاری می کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید