Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دو دوره آموزشی - ترویجی داشت غلات، احداث و مدیریت باغ‌های متراکم هسته‌دار و دانه‌دار در ایلام

در این دوره های آموزشی درخصوص داشت مزارع غلات از جمله انواع آفات و بیماری ها و راه های مبارزه با آنها و همچنین استفاده ریزمغذی ها و تأثیر آن بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و نیز روش های احداث و عملیات داشت باغات متراکم شامل هرس، آبیاری، تغذیه و ... مطالبی ارائه شد که مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت.

برگزاری دو دوره آموزشی - ترویجی داشت غلات، احداث و مدیریت باغ‌های متراکم هسته‌دار و دانه‌دار در ایلام

دو دوره آموزشی _ترویجی داشت غلات، احداث و مدیریت باغات متراکم هسته دار و دانه دار در استان ایلام برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی _ ترویجی داشت غلات در شهرستان ملکشاهی

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، حیدر علی حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی کشاورزان دوره آموزشی - ترویجی با عنوان «مرحله داشت غلات» با حضور 50 نفر از کشاورزان به صورت مدرسه در مزرعه برگزار شد.
وی افزود: در این دوره آموزشی کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی و محققان مرکز تحقیقات توضیحات لازم درخصوص داشت مزارع غلات از جمله انواع آفات و بیماری ها و راه های مبارزه با آنها و همچنین استفاده ریزمغذی ها و تأثیر آن بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی ارائه کردند که با استقبال کشاورزان مواجه شد.

علی حسینی اضافه کرد: شهرستان ملکشاهی طی سال زراعی جاری 13 هزار هکتار کشت غلات دارد که برای نخستین بار میزان 400 هکتار به صورت کاملاً مکانیزه کاشت شده است.

برگزاری دوره آموزشی احداث و مدیریت باغات متراکم هسته دار و دانه دار

براساس این گزارش، بابک افراز مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان این مطلب گفت: با هدف آشنایی کارشناسان با روش های احداث و عملیات داشت باغات متراکم شامل هرس، آبیاری، تغذیه و ... دوره آموزشی چهار روزه تحت عنوان «احداث و مدیریت باغات متراکم هسته دار و دانه دار» برگزار شد.

وی اضافه کرد: 35 نفر از کارشناسان باغبانی شهرستان ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان زیر نظر استادان مجرب آموزش های لازم را فرا گرفتند.

افزاز افزود: دوره آموزشی تحت عنوان احداث و مدیریت باغات متراکم هسته دار و دانه دار در محل مرکز آموزش کشاورزی اجرا گردید .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید