Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد:

اجرای 1200 هکتار پروژه شبکه آبیاری پیله سهران در دشت اردبیل

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه احداث شبکه آبیاری پیله سهران در سطح یک هزار و 236 هکتار در بخشی از اراضی نیار در حال اجراست. در این شبکه با انجام لوله گذاری پلی اتیلن از خروجی چاه ها تا سر اراضی از تلفات آب در مسیرهای انتقال جلوگیری به عمل می آید.

اجرای 1200 هکتار پروژه شبکه آبیاری پیله سهران در دشت اردبیل

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای فاز نخست پروژه احداث شبکه آبیاری پیله سهران در سطح بیش از یک هزار و 200 هکتار در دشت اردبیل خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، رحیم فرد با بیان این مطلب افزود: پروژه احداث شبکه آبیاری پیله سهران در سطح یک هزار و 236 هکتار در بخشی از اراضی نیار در حال اجراست. در این شبکه با انجام لوله گذاری پلی اتیلن از خروجی چاه ها تا سر اراضی از تلفات آب در مسیرهای انتقال جلوگیری به عمل می آید.

وی افزود: همچنین در قدم بعدی، حقابه روستای نیار از آب سد پیله سهران نیز توسط خط لوله ای دیگر به اراضی منتقل می شود و به آب چاه ها اضافه خواهد شد .

مدیر آب و خاک و امور مهندسی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اراضی تحت پوشش 44 حلقه از چاه های نیار شامل این پروژه است که تا این تاریخ شبکه مربوط به اراضی 39 حلقه از چاه ها به مساحت یک هزار و 50 هکتار و با انجام 99 کیلومتر لوله گذاری به انجام رسیده و در دست بهره برداری زارعان است.

فرد با بیان اینکه مطابق برنامه زمان بندی مقرر بود مابقی شبکه آبیاری چاه ها که 15 درصد از پروژه را شامل می شود تا انتهای سال جاری به پایان برسد، یادآور شد: با توجه به شرایط خاص بارندگی پاییز و زمستان امسال و محدودیت بالای فرصت کاری، تکمیل پروژه با تأخیر مواجه شد و تا انتهای خرداد ماه سال آتی کل شبکه آبیاری چاه ها تکمیل خواهد گردید .
این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص اجرای خط انتقال آب سد پیله سهران به اراضی و تجمیع آب سد با آب چاه ها نیز در اولین فرصت و پس از تکمیل مراحل طراحی و بازنگری طرح، اقدام خواهد شد.

فرد در پایان افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث شبکه مانعی در کشت و کار زارعان مربوطه ایجاد نکرده و با توجه به ماهیت طرح، بهره برداری از شبکه ها ی ساخته شده برای هر کدام از 39 چاه یادشده شروع شده و با سهولت و صرفه جویی چشمگیر در مصرف آب و با حالتی بسیار مطلوب تر از حالت قبل از احداث شبکه، در حال انجام است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید