Iranian Agriculture News Agency

کاشت درخت توسط علی دایی و برانکو به مناسبت روز درختکاری + فیلم

محبوبیت سلبریتی‌ها در فوتبال جهان مدتی است فرصت خوبی شده است برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از درختان. کاری که سال گذشته کاپیتان‌های دو تیم میلانی قبل از دربی حساس ایتالیا انجام دادند و پیش از آغاز دربی سنتی آ.ث میلان - اینترمیلان در ورزشگاه سن سیرو، اقدام به کاشت یک نهال زیتون کردند...

کاشت درخت توسط علی دایی و برانکو به مناسبت روز درختکاری + فیلم


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا):

محبوبیت سلبریتی‌ها در فوتبال جهان مدتی است فرصت خوبی شده است برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از درختان. کاری که سال گذشته کاپیتان‌های دو تیم میلانی قبل از دربی حساس ایتالیا انجام دادند و پیش از آغاز دربی سنتی آ.ث میلان - اینترمیلان در ورزشگاه سن سیرو، اقدام به کاشت یک نهال زیتون کردند.

اقدامی که اگرچه ارتباطی به روز درختکاری نداشت و انگیزه آن در راستای حمایت از صلح میان مردم از طریق ورزش انجام گرفت، اما اقدامی زیبایی بود در حرمت نهادن به جایگاه مشترک و توامان صلح و درخت در ادامه حیات بشر با حفظ پارامتر کیفیت زندگی!


در آن آیین مونته لیوو کاپیتان تیم آث میلان و خوان خسوس کاپیتان اینترمیلان به نمایندگی از سایر بازیکنان ثانیه‌هایی پیش از آغاز بازی یک نهال را به شکل نمادین در کنار زمین و درون گلدان‌های سفالی کاشتند. کاری که هفته پیش از آن نیز قبل از آغاز دیدار دو تیم اتلتیکو مادرید و سویا در لالیگای اسپانیا کاپیتان‌های دو تیم درخت صلح کاشتند.

اما امروز صبح، شهریار فوتبال ایران و برانکو ایوانکوویچ که اولی، پیشکسوت محبوب پرسپولیسی و دومی، سرمربی اسبق تیم ملی و کنونی پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیاست و قرار است فردا یکشنبه تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس تهران را به مصاف یکدیگر بفرستند، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، یک نهال مقابل سازمان لیگ کاشتند.

علی دایی و برانکو ایوانکویوچ که برای حضور در نشست خبری پیش از دیدار این هفته تیم‌هایشان در لیگ برتر به سازمان لیگ فوتبال رفته بودند، به مناسبت ۱۵ اسفند ماه که به عنوان روز درختکاری ثبت شده است، هریک در محوطه سبز روبه‌روی سازمان لیگ یک نهال کاشتند.

البته ناگفته نماند که دیروز آدینه نیز در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز و پیش از آغاز بازی تیم‌های تراکتورسازی و سایپا، آیین ویژه‌ای برگزار شده و کودکان حاضر در مراسم ابتدای بازی، با در دست داشتن نهال‌هایی کوچک، آنها را در کنار زمین به‌صورت نمادین کاشتند./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید