Iranian Agriculture News Agency

گزارش جهانی از پیشی گرفتن تقاضای محصولات ارگانیک از میزان کشت آن

رکورد کشت ارگانیک در جهان شکست/ ارگانیک پررونق است: 50.9 میلیون هکتار از اراضی سراسر جهان زیر کشت ارگانیک + فیلم

رکورد دیگری در زمینه کشاورزی ارگانیک در جهان به ثبت رسید. آخرین اطلاعات به دست آمده از کشاورزی ارگانیک در جهان توسط مؤسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک (FiBL) و سازمان جهانی جنبش های کشاورزی (IFOAM) در نمایشگاه بین المللی تجارت ارگانیک-بیوفک (BIOFACH) در 9 فوریه 2017 در شهر نورنمبرگ آلمان برپا شد، نشان می دهد که وسعت اراضی کشت ارگانیک به 50.9 میلیون هکتار و رشد بازارهای ارگانیک به رقمی بیش از 80 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

رکورد کشت ارگانیک در جهان شکست/ ارگانیک پررونق است: 50.9 میلیون هکتار از اراضی سراسر جهان زیر کشت ارگانیک + فیلم

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)-مهشید جلالیان

رکورد دیگری در زمینه کشاورزی ارگانیک در جهان به ثبت رسید. آخرین اطلاعات به دست آمده از کشاورزی ارگانیک در جهان توسط مؤسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک ( FiBL ) و سازمان جهانی جنبش های کشاورزی ( IFOAM ) در نمایشگاه بین المللی تجارت ارگانیک-بیوفک ( BIOFACH ) در 9 فوریه 2017 در شهر نورنمبرگ آلمان برپا شد، نشان می دهد که وسعت اراضی کشت ارگانیک به 50.9 میلیون هکتار و رشد بازارهای ارگانیک به رقمی بیش از 80 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. این اطلاعات در سالنامه آماری کشاورزی ارگانیک در جهان که در 15 فوریه 2017 میلادی منتشر شد، ارائه شده است.

به گزارش ایانا از گلوبال اگریکالچر و آیفوما، کشاورزی ارگانیک در سراسر جهان رو به افزایش است. تا پایان سال 2015 در مجموع 50.9 میلیون هکتار کشت ارگانیک در سراسر جهان صورت گرفته که رشدی بیش از 5/6 میلیون هکتار را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد. مجموعه اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با فعالیت های کشاورزی ارگانیک از 179 کشور جهان به دست آمده است. استرالیا بزرگ ترین اراضی کشت ارگانیک به وسعت 22.7 میلیون هکتار را داراست و پس از آن به ترتیب کشورهای آرژانتین با 3.1 میلیون هکتار و ایالات متحده امریکا و اسپانیا با 2 میلیون هکتار قرار دارند. حدود 12.7میلیون هکتار یا یک چهارم از اراضی کشت شده به روش ارگانیک در اروپا واقع شده است. سه کشور اروپایی که بیشترین سهم را در کشاورزی ارگانیک در دنیا دارند شامل لیختن اشتاین (30.2 درصد)، اتریش (21.3 درصد) و سوئد (19 درصد) هستند. همچنین استونی، سائوتومه و پرینسیپ (کشوری در خلیج گینه)، سوئیس، لتونی، جزایر فالکلند، ایتالیا و جمهوری چک در میان کشورهایی با بیش از 10 درصد اراضی کشت ارگانیک قرار دارند. بر طبق این گزارش، تعداد کشاورزان ارگانیک در جهان تا سال 2015، 2.4 میلیون نفر است. حدود 35 درصد از تولیدکنندگان ارگانیک جهان در آسیا و به دنبال آن 30 درصد در آفریقا و 19 درصد در آمریکای لاتین زندگی می کنند. در سال گذشته کشور هند بیشترین تعداد تولیدکنندگان ارگانیک در جهان (585.200 نفر) را داشته است و در پی آن کشورهای اتیوپی (203.602نفر) و مکزیک (200.039نفر) قرار گرفته اند.

تقاضای مصرف کنندگان برای استفاده از محصولات ارگانیک در سراسر جهان رو به افزایش است. درآمد حاصل از خرده فروشی مواد غذایی و نوشیدنی های ارگانیک در جهان در سال 2010 از 59.1 میلیارد دلار آمریکا به 81.6 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است. کشورهایی که بزرگترین بازارهای ارگانیک در دنیا را دارند شامل ایالات متحده امریکا (35.9 میلیارد یورو) و پس از آن آلمان (8.6 میلیارد یورو)، فرانسه (5/5 میلیارد یورو) و چین (4.7 میلیارد یورو) هستند. بیشترین خریداران مواد غذایی ارگانیک در جهان مردم سوئیس هستند. آن ها در سال 2015 برای خرید محصولات ارگانیک برای هر نفر 262 یورو هزینه کرده اند که 71 یورو بیشتر از مصرف کنندگان دانمارکی است که سالانه 191 یورو در این زمینه خرج می کنند و همچین در سوئد هر نفر 171 یورو برای محصولات ارگانیک می پردازد.

مؤسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک (FiBL) در مطبوعات اعلام می کند از این موضوع بسیار خوشحال است که رشد مزارع ارگانیک در جهان بسیار سریع تر از آن چیزی است که در سال های گذشته صورت گرفته است. به هر حال بازارهای ارگانیک همچنان از رشد سریع تری نسبت به مزارع ارگانیک برخوردارند. در اروپا، بازارهای ارگانیک تا 13 درصد در سال 2015 افزایش یافته است که به رقمی بیش از 30 میلیون یورو رسیده است. ماتیاس استولز (Mathiass Stolze) از FiBL می گوید: "میزان تولیدات ارگانیک با میزان تقاضا هماهنگ نیست." او اضافه می کند: "کشورها باید راهکار واضحی را در بخش کشاورزی ارگانیک دنبال کنند و از زنجیره های ذخایر ارگانیک کوتاه تر حمایت کنند تا بتوانند مزایای اجتماعی و زیست محیطی را فراهم کنند."



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید