Iranian Agriculture News Agency

در جشنواره علمی _ فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان شد:

رویکرد دولت یازدهم به بخش تولید در چند دهه اخیر بی سابقه است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی گفت: بخش کشاورزی در استان غیر قابل حذف است، باید در نظر داشته باشیم که 23.4 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و 15.4 درصد اقتصاد استان وابسته به این بخش است.

رویکرد دولت یازدهم به بخش تولید در چند دهه اخیر بی سابقه است

پنل گفتگو در جشنواره علمی _ فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی، مجتبی مزروعی در پنل گفتگو در جشنواره علمی _ فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رویکرد دولت یازدهم به بخش تولید در چند دهه اخیر یک رویکرد بی نظیر و بی سابقه است .

وی با تأکید بر بحران آب گفت: برای عبور از بحران به ملزومات و امکانات نیاز است که این امکانات با سرمایه گذاری فراهم می شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی با تأکید بر حوزه نفوذ بخش کشاورزی در خراسان رضوی گفت: این بخش در استان غیر قابل حذف است، باید در نظر داشته باشیم که 23.4 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و 15.4 درصد اقتصاد استان وابسته به بخش کشاورزی است .

مزروعی افزود: برای عبور از بحران حذف کار مناسبی نیست، بلکه باید برای آب بخش کشاورزی برنامه داشته باشیم و با برنامه ریزی پیش برویم .

وی کشاورزی را یک مزیت شغلی کشور برشمرد و گفت: وقتی یک شغل از مزیت های یک مملکت است، باید آن را با مدیریت پیش برد، نه حذف کرد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی گفت: کشور ما در بسیاری از محصولات در دنیا بی نظیر است که باید شیوه تولید این محصولات را به روز و مدیریت کنیم .

وی ادامه داد: در همین خربزه و هندوانه که افرادی با بوق و کرنا کردن غیر اقتصادی بودن آن و پر آب بودن محصولات در صدد حذف این محصولات هستند ولی نمی دانند که این محصولات بسیار بی نظیر هستند و با تغییر نوع تولید آن درآمد فوق‌العاده ای به دست کشاورز می رسد و محصول رقابتی نسبت به مابقی محصولات از نظر درآمد در دنیا خواهد بود .

وی گفت: ما می توانیم با کشت زیر سقف و گلخانه ای خربزه 100 تن خربزه را با چهار هزار متر مکعب آب تولید کنیم که این نسبت با نوع کشت سنتی خربزه در درآمد و میزان مصرف آب غیر قابل مقایسه است .

مزروعی گفت: ما همیشه به سمت پاک کردن صورت مسئله رفتیم، در صورتی که باید به سمت درست کردن و اصلاح آن برویم .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی با بی نظیر خواندن حمایت دولت از بخش کشاورزی گفت: با تمام سختی ها و مشکلاتی که دولت یازدهم با آن رو به رو است، حقیقتاً رویکرد تولیدگرایانه دولت بسیار ستودنی است .

مزروعی گفت: ما باید بدانیم که برای رسیدن به توسعه چاره ای جز عبور از این مسیر نداریم و در نظر داشته باشید که توسعه یک شبه حاصل نمی شود و باید به صورت برنامه ریزی در این مسیر پیش برویم .

وی گفت: در 10 سال گذشته توجهی به بخش کشاورزی نشد و مورد اهمیت قرار نگرفت و به این سمت رفتیم که توجیه اقتصادی را از بخش گرفتیم.

در پایان پنل گفتگو در جشنواره علمی _ فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار گردید.

گفتنی است پنل گفتگو در جشنواره علمی _ فرهنگی با حضور امین علیزاده، مجتبی مزروعی، کاظمی، مهندس جعفری و برادران حسینی (کشاورز نمونه استان) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید