Iranian Agriculture News Agency

کانون‌ های ریزگردها در اهواز نهالکاری شد



فرماندار کارون با تشریح عملیات نهال‌ کاری و مهار کانون‌ های ریزگرد گفت: عملیات نهال کاری در کانون های ریزگرد در جنوب شهرستان کارون با جدیت و سرعت در حال انجام است.

به گزارش مهر،معصومه خنفری اظهار کرد: کانون‌ های بحرانی ریزگردها که در محدوده کارون و اهواز شناسایی شده‌اند به مساحت ۴۲ هزار هکتار هستند که در جنوب کارون و جنوب شرق اهواز واقع هستند و طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته در چهار هزار هکتار تا چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی نهال‌ کاری خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ٦٠٠ هکتار از این اراضی کشت شده است که ٤٥٠ هکتار از این اراضی در شهرستان کارون و ١٥٠ هکتار در شهرستان اهواز واقع شده است.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی در عملیات نهال کاری عنوان کرد: ١١ کارگاه به منظور کشت نهال به کارگیری شده‌اند که از این تعداد ٩ کارگاه فعال هستند و دو کارگاه در حال تجهیز است. همچنین ۱۷۶ هزار عدد نهال از نوع کهور، شورگز، اکالیپتوس و اتریپلکس در کارگاه‌ها تخلیه شده است که ۱۳۵ هزار نهال به کمک اهالی بومی منطقه کشت شده است.

خنفری با اشاره به اینکه عملیات مهار کانون های ریزگرد از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: از زمان شروع عملیات، پخش آب در ۱۰۰ تا ۱۱۰ هکتار از اراضی شهرستان کارون که در محدوده کانون های ریزگردها قرار دارند، انجام شده است و این امر قطعا در تثبیت خاک و جلوگیری از پدیده ریزگردها تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین مردم محلی و اجرای عملیات وجود دارد، گفت: با هماهنگی انجام شده، عملیات در اراضی بدون هیچ معارضی صورت می گیرد و توانستیم با معارضان به توافق برسیم و حق و حقوق همه رعایت شده است.

فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: جلسات متعددی با اهالی برگزار شده است و مردم استقبال و همکاری خوبی در این پروژه دارند.

خنفری با تقدیر از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به مردم خوزستان و اهتمام دولت برای حل مشکل گرد و خاک گفت: دولت تدبیر و امید صدای مردم خوزستان را شنیده است و با دستور مستقیم رئیس جمهور تلاش‌ های ویژه‌ای برای حل این معضل در حال انجام است. دولت عزم راسخی برای حل مشکلات خوزستان دارد و با قوت و قدرت وارد عمل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید