Iranian Agriculture News Agency

تحقیقات Technavio در باره مکانیزاسیون و بازار جهانی تراکتور

مکانیزاسون کشاورزی و رشد بازار جهانی تراکتور تا سال 2021 / 87 درصد زمین های زراعی آسیا مزارع کوچک هستند/ افزایش باغ های خانگی در شمال امریکا تا سال 2015

مطالعه محققان Technavio پیش بینی می کند که بازار جهانی تراکتور های دستی (walking tractor ) به نرخ رشد مرکب سالانه هشت درصد بین سال های 2017 تا 2021 برسد.

مکانیزاسون کشاورزی و رشد بازار جهانی تراکتور تا سال 2021 / 87 درصد زمین های زراعی آسیا مزارع کوچک هستند/ افزایش باغ های خانگی در شمال امریکا تا سال 2015

مطالعه محققان Technavio پیش بینی می کند که بازار جهانی تراکتور های دستی (walking tractor ) به نرخ رشد مرکب سالانه هشت درصد بین سال های 2017 تا 2021 برسد.

به گزارش ایانا از وب سایت Business Wire ، تحلیلگران شرکت Technavio سه مورد زیر را روی رشد بازار جهانی تراکتور دستی تاثیر گذار می دانند:

• رشد در کشاورزی های کوچک

• استفاده از تراکتور دستی به عنوان ابزار همه کاره

• افزایش مکانیزاسیون کشاورزی در کشورهای در حال توسعه

رشد در کشاورزی های کوچک

این روزها کشاورزی کوچک در سراسر جهان رو به افزایش گذاشته است. همچنین مزارع کوچک عمدتا به مزارع خانوادگی تعلق دارد. به گزارش بانک جهانی، شمار دارندگان مزرعه کوچک قابل توجه است. آن ها به عنوان صاحبان مزرعه با دارایی پایه ای کم و دارابودن زمین کمتر از دو هکتار تعریف شده اند.

بنابه گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، حدود 87 درصد از زمین های زراعی در آسیا به عنوان مزارع کوچک شناخته شده اند. کشاورزی در مقیاس کوچک روش غالب تولید محصولات کشاورزی در جهان به شمار می رود این در حالی است که حدود 88 درصد از مزارع در ایالات متحده به صورت مزارع کوچک خانوادگی هستند. از این رو، با افزایش شمار کشاورزان کوچک، میزان تقاضا برای تراکتور دستی نیز با افزایش مواجه شده است.

تراکتور دستی به عنوان یک ابزار همه کاره

تراکتور دستی به عنوان یک ابزار همه کاره پدید آمده است. تولید کنندگان این نوع تراکتور با افزودن یک سری قطعات به آن، این وسیله را به عنوان تراکتور دو چرخ ( two-wheel tractor ) معرفی کردند که امکان استفاده از آن به عنوان یک ابزار باغبانی می دهد.

این در حالی است که باغ های کوچک با پنج هزار فوت مربع (465 متر مربع) یا کمتر را می توان با ابزار دستی مدیریت کرد، در حالی که باغ ها ی بزرگ تر نیازمند برخی تجهیزات مکانیکی بیشتر هستند. تولیدکنندگان تجهیزات باغبانی انواع محصولات مستقل مانند تیلرهای باغبانی، چمن زنی، chippers-shredders (خرد کننده) ارائه کرده اند. البته این ماشین آلات دارای موتوری هستند که هزینه های تعمیر و نگهداری را افزایش می دهد. این در حالی است که تراکتور دستی با ملحقات آن دارای دوام بهتری در مقایسه با تراکتورها و تجهیزات و ماشین آلات بزرگ تر برای انجام کارهای گوناگون بوده و مقرون به صرفه تر است.

Abhay Sinha ، تحلیلگر Technavio گفت: "با افزایش تعداد باغ های خانگی ، تقاضا برای تراکتور دستی هم با رشد روبه رو شده است. به عنوان مثال، در شمال امریکا بین سال های 2010-2015، میزان افزایش باغ های خانگی حدود شش میلیون تا 40 میلیون خانوار برآورد شده است."

افزایش مکانیزاسیون کشاورزی در کشورهای در حال توسعه

با توجه به جمعیت در حال رشد در کشورهایی مانند هند همچنان بهینه سازی پتانسیل تولید از مسایل مهم است. به این منظور مکانیزاسیون کشاورزی با استفاده از ماشین آلات در بخش کشاورزی می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.

مکانیزاسیون کشاورزی، تقاضا برای کشاورزی تجهیزات پیشرفته را در کشورهای در حال توسعه مانند هند با افزایش رو به رو کرده است. از این رو دولت این کشورها به تقویت اقتصاد کشاورزی روی آورده اند. به عنوان مثال، مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان اولویت در برنامه پنج ساله دوازدهم هند (2012-2017) در نظر گرفته شده است.

Abhay گفت: "دولت در نظر دارد تا تمرکز خود را بر روی مکانیزاسیون کشاورزی از طریق برنامه توسعه و فناوری کشاورزی (1) افزایش دهد. این تحولات می تواند به رشد بازار تراکتور دستی کمک کند."

در مورد Technavio

Technavio ، شرکت پیشرو در زمینه ارایه تحقیقات فناوری جهانی است که خدمات مشاوره ارایه می کند . شرکتی که بیش از دو هزار تحقیق هر سال ارایه می کند که بیش از 500 فناوری در 80 کشور را پوشش می دهد. Technavio حدود 300 تحلیلگر در سطح جهان دارد که متخصص در زمینه مشاوره و تحقیقات کسب و کار همراه با آخرین فن آوری هاهستند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- National Mission on Agricultural Extension and Technology : طرح جدیدی است که توسط دولت هند در فوریه 2014 تصویب شد که بر اساس این طرح، دولت به گسترش خدمات توسعه کشاورزی و مکانیزاسیون و فن آوری کشاورزی تحت این برنامه اقدام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید