Iranian Agriculture News Agency

اتخاذ سیاست‌های جدید مقابله با کم‌آبی در آفریقای جنوبی

مصرف آب اضافی در بخش کشاورزی کیپ غربی محدود می‌شود/ محدودیت آب تا پر شدن 85 درصد سدها ادامه خواهد داشت

کیپ غربی (Western Cape استانی در آفریقای جنوبی که مرکز آن شهر کیپ تاون است) استانی است که به‌دلیل میزان کم بارندگی در طول زمستان، با خشکسالی شدید مواجه است از این رو، وزارت آب و بهداشت اعلام کرده که در 10 درصد آب اضافی بخش کشاورزی محدودیت اعمال می‌شود.

مصرف آب اضافی در بخش کشاورزی کیپ غربی محدود می‌شود/ محدودیت آب تا پر شدن 85 درصد سدها ادامه خواهد داشت

کیپ غربی ( Western Cape استانی در آفریقای جنوبی که مرکز آن شهر کیپ تاون است) استانی است که به‌دلیل میزان کم بارندگی در طول زمستان، با خشکسالی شدید مواجه است از این رو، وزارت آب و بهداشت اعلام کرده که در 10 درصد آب اضافی بخش کشاورزی محدودیت اعمال می‌شود.

به گزارش ایانا از سانیوز، این در حالی است که با توجه به جمعیت و اقتصاد رو به رشد، تقاضا برای آب در استان به طور پیوسته افزایش یافته که همراه با بارندگی کم ، فشار قابل توجهی روی تامین آب ایجاد کرده است.

Jeff Radebe ، وزیر طرح و نظارت و ارزیابی ( DPME ) به‌تازگی گفت که برای محدود کردن استفاده بیش از حد آب، وزارت آب و بهداشت، در بخش کشاورزی مصرف آب اضافی را تا 10 درصد محدود کرده است. این محدودیت آب تا پر شدن 85 درصد سدها ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: "به منظور کمک به مشکل دسترسی آب در کیپ غربی، تلاش ها باید در راستای منابع جایگزین تهیه آب برای این فصل انجام شود."

وزیر گفت: "در نشست روز چهارشنبه (یکم مارس)، کابینه برای توسعه توزیع خوراک دام برای حمایت از کشاورزان در مناطقی که دچار خشکسالی شدند، رای داد."

این عمل بخشی از 212 میلیون راند (پول آفریقای جنوبی) است که دولت برای سال 2016/2017 به منظور کمک به کشاورزان آسیب دیده در سراسر کشور اختصاص داده است.

وی افزود: "پس از هجوم Fall Army Worm (نوعی افت)، وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات به ارزیابی و شناسایی صدمات اقدام کرد." در ادامه نیز دولت به کشاورزان اطلاعات فنی در زمینه کنترل آفات مواد شیمیایی کشاورزی را ارائه داد.

همچنین این وزارتخانه اقدام به ایجاد گروه آفات کرده است که در زمینه ارزیابی پیشرفت و نتایج با تمام بخش‌های کشاورزی، صنعت و سازمان‌های تحقیقاتی استانی همکاری می‌کند.

وزیر گفت: "این طرح South African Emergency Plant Pest Response Plan که به تشخیص آفت جدید می‌پردازد، در حال حاضر با آفت Fall Army Worm مبارزه می کند. دولت با تعامل با انجمن توسعه آفریقای جنوبی( Southern African Development Community ) برای آگاهی‌رسانی و هشدارهای زودهنگام چنین تهدیدات بیولوژیکی در محل، همکاری می‌کند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید