Iranian Agriculture News Agency

هدف گروه آبزی‌پروری نیوزیلند

حمایت از رشد آبزی‌پروری پایدار همراه با تحقیق و توسعه

به‌تازگی با انتصاب جدید مدیر گروه Cawthron Aquaculture Group، بر تقویت بخش آبزیان تأکید شد. این در حالی است که گروه یادشده، شامل بیش از 30 دانشمند متخصص و کارکنان پشتیبانی است. هدف آنها افزایش ارزش بخش آبزی‌پروری نیوزیلند از طریق تحقیق و نوآوری است.

حمایت از رشد آبزی‌پروری پایدار همراه با تحقیق و توسعه

به‌تازگی با انتصاب جدید مدیر گروه Cawthron Aquaculture Group ، بر تقویت بخش آبزیان تأکید شد. این در حالی است که گروه یادشده، شامل بیش از 30 دانشمند متخصص و کارکنان پشتیبانی است. هدف آنها افزایش ارزش بخش آبزی‌پروری نیوزیلند از طریق تحقیق و نوآوری است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت فیش‌سایت، پروژه‌ها با تمرکز بر فناوری جوجه‌کشی مانند انجماد و توسعه زیست‌شناسی سخت پوستان، انجام می‌شود.

مدیر جدید گروه، دکتر آدامز " Dr Serean Adams " گفت: "من در هیأت مدیره گروه حدود 19 سال پیش به‌عنوان یک دانشجوی دکترا و کارآموز روی تعدادی از پروژه‌ها کار کرده‌ام. اکنون در این موقعیت، قادر خواهیم بود تا با استفاده از تمام قابلیت‌ها برای توسعه و تحقیق برنامه‌های جدید اقدام کنیم."

گروه طی شش سال گذشته، قابلیت‌هایش را در زمینه توسعه پروژه و به اشتراک گذاشتن تحقیقات آبزی‌پروری، آموزش و امکانات توسعه تجاری افزایش داده است.

گفتنی است، Cawthron's Aquaculture Park ، بزرگ‌ترین مکان در نوع خود در نیم‌کره جنوبی است و این یکی از قابلیت‌های مهم در تحقق اهداف گروه آبزی‌پروری است.

دکتر آدامز گفت: "تقاضا برای تولید آبزی‌پروری نیوزیلند وجود دارد. در حال حاضر، ما می‌بینیم رستوران‌های خوب در تمام گوشه و کنار جهان از محصولات ماهی ( finfish ) و صدف ما استفاده می‌کنند."

وی افزود: "برای رشد صادرات باید از فناوری‌های هوشمند استفاده شود و صنعت هم بتواند خروجی محصولات اش را به حداکثر برساند. صنعت باید تمام پتانسیل خود را در زمینه ارزش افزوده، تنوع و استفاده از فناوری جدید به کار ببرد." این گروه برای دستیابی به تنوع در تحقیقات خود، پرورش انواع آبزیان را در دستور کار دارد.

دکتر آدامز گفت: "برای مدت‌زمان طولانی فکر می‌کردم کار پزشکی را انجام دهم، اما با دیداری که با زیست‌شناس دریایی نیوزیلند، کسی که روی بهبود پرورش گوش ماهی کار می‌کرد، داشتم، تصمیم گرفتم تا به مطالعه جانورشناسی و علوم دریایی، بپردازم چراکه دریافتم به پزشکی علاقه‌ای ندارم."

وی ادامه داد: "در حال حاضر ما در حال کار روی مزایای دارویی جلبک‌ها و ترکیبات زیست فعال ( bioactives ) سخت‌پوستان هستیم."

دکتر آدامز به‌عنوان مدیر گروه یادشده در ماه گذشته منصوب شده، به‌طوری‌که به رشد پایدار بخش آبزی‌پروری نیوزیلند متعهد است./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید