Iranian Agriculture News Agency

"یه عالمه درخت" پویشی برای طرفداران درختکاری در ایران

معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی پویشی مجازی با عنوان "یه عالمه درخت" خبر داد که ابتکار شهرداری بوده و تاکنون توانسته بسیاری را در سراسر کشور به مشارکت در کاشت درخت تشویق کند.

معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی پویشی مجازی با عنوان "یه عالمه درخت" خبر داد که ابتکار شهرداری بوده و تاکنون توانسته بسیاری را در سراسر کشور به مشارکت در کاشت درخت تشویق کند.

مجتبی عبداللهی در گفت و گو با به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهر فردا ، با بیان اینکه طرح یه عالمه درخت پویشی بود که سبب شد بسیاری از هنرمندان و مردم تهران و حتی شهرستان ها به کاشت درخت علاقه نشان دهند، افزود: این طرح در فضای مجازی مطرح شد و در ایامی که از سال 95 باقی مانده از همه دعوت می کنم در آن که کاشت درخت در نقاط مختلف عمومی شهر و حتی منازل است شرکت کنند.

وی با تاکید براینکه این پویش می تواند تاثیر بسزایی در تشویق مردم به کاشت درخت و کاهش آلودگی هوا داشته باشد، اضافه کرد: در همین راستا اقدامات گسترده ای انجام داده ایم و جشن های بسیاری با حضور هنرمندان و خانواده معظم شهدا در باغ موزه دفاع مقدس، تپه های عباس آباد و بوستان ولایت برگزار خواهیم کرد.

به گفته معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران در روزهای پایانی سال موج خوبی برای کاشت درخت در تهران و شهرستان ها ایجاد خواهد شد که به کمک طرح یه عالمه درخت به راه افتاده است.

عبداللهی گفت: ایده این طرح به شهرداری تهران متعلق است اما ما نمی توانیم برای استان ها نهالی بفرستیم. این موضوع به گونه ای جای خود را پیدا کرده که همه شهرداری ها به آن توجه داشته اند و ضمن اینکه روز درختکاری متعلق به همه کشور است و برنامه های شهرستان ها مشخص بوده و حتما شهرداری ها به مردم نهال می دهند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از آنجا که زمان درختکاری تا پایان اسفندماه است بنابراین مدت اجرای این طرح هم در همین زمان خواهد بود.

به گزارش شهرفردا، مدتی است که پویشی با عنوان «یه عالمه درخت» در فضای مجازی به راه افتاده که ابتکار شهرداری تهران است و گفته می شود افراد بسیاری از آن استقبال کرده اند. بر اساس این طرح که یک ربات مجازی است شما در کاشت درختی سهیم می شوید و می توانید در یکی از بوستان های شهر یا منزل مسکونی تان درختی بکارید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید