Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان هواشناسی کشاورزی ایران در گفت‌وگو با ایانا:

تعداد کاربران سامانه توسعه هواشناسی کاربردی به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید/ 60 محصول کشاورزی زیر پوشش سامانه قرار گرفت

رئیس سازمان هواشناسی کشاورزی ایران با بیان اینکه تاکنون 60 محصول کشاورزی زیر پوشش سامانه سامانه توسعه هواشناسی کاربردی قرار گرفته اند، تعداد کاربران آن را تا امروز یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد.

تعداد کاربران سامانه توسعه هواشناسی کاربردی به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید/ 60 محصول کشاورزی زیر پوشش سامانه قرار گرفت

رئیس سازمان هواشناسی کشاورزی ایران تعداد کاربران سامانه توسعه هواشناسی کاربردی را یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد.

مسعود حقیقت، صبح امروز پس از بازگشت از رفسنجان و بازدیدی که از دانشگاه ولیعصر (عج) داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: سامانه توسعه هواشناسی کاربردی سال گذشته راه‌اندازی شد و در واقع با این سامانه نیازهای کاربران را می سنجیم و به تولید محصولات کشاورزی اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر کاربر بخش کشاورزی در این سامانه داریم و متقاضیان ورود به این سامانه باید به اداره هواشناسی کشاورزی شهرستان محل خود مراجعه کنند.

حقیقت افزود: 14 فروردین‌ماه امسال از بروز 80 میلیارد ریال خسارت سرما به بخش کشاورزی پسته شمال استان کرمان جلوگیری شد و با این کار توانستیم این میزان ارزش افزوده به بخش کشاورزی پسته شمال این استان اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه از وظایف این سازمان، پایش میزان دمای هوا و تغییرات جوی و مراقبت در همه زمینه‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی است، اظهار کرد: معمولاً باغ‌های پسته در شمال استان کرمان در روزهای نخست و دوم فروردین‌ماه هر سال دچار سرمازدگی تابشی می‌شوند که موجب بروز خسارات سرمازدگی می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشاورزی ایران با اشاره به وجود بیش از پنج‌هزار ایستگاه هواشناسی کشاورزی در کشور بیان کرد: سال گذشته با همکاری مؤسسه تحقیقات پسته کشور، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه در راستای اقتصاد مقاومتی کار پایلوت را برای باغ‌های شمال استان کرمان انجام دادیم که طبق آن مقرر شد سازمان هواشناسی کشاورزی کشور و اداره‌کل هواشناسی کشاورزی استان کرمان عملیات پشتیبانی را برای باغ‌های کشاورزی پسته انجام دهند.

حقیقت یادآور شد: در این راستا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌های هواشناسی لازم به کشاورزان و کاربران بخش کشاورزی داده شد تا در زمان بروز سرما چه نوع عملیاتی را برای جلوگیری از بروز خسارات انجام دهند و اطلاعات هواشناسی در شهرستان‌های رفسنجان، انار، کرمان، سیرجان، زرند، شهربابک و... را پایش کردیم و در اختیار کشاورزان و کاربران قرار داده شد.

وی اظهار امید کرد تا در فروردین‌ماه سال 96 سرما نیاید اما در صورت آمدن سرما این ارزش افزوده از 80 میلیارد ریال بیشتر باشد./

S-951218-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید