Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد:

امضاء تفاهمنامه صادرات 40 تن گوشت مرغ در هفته بین شرکت هلدینگ روسپارس با شرکت آرتا جوجه سبلان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در نخستین اقدام تفاهم صادرات 40 تن گوشت سفید در هفته فی مابین شرکت هلدینگ روسپارس با شرکت آرتا جوجه سبلان اردبیل منعقد شد و از شروع سال 96 این صادرات از استان به کشور روسیه صورت خواهد گرفت. این میزان تا پایان سال به 100 تن در روز قابل افزایش خواهد بود.

امضاء تفاهمنامه صادرات 40 تن گوشت مرغ در هفته بین شرکت هلدینگ روسپارس با شرکت آرتا جوجه سبلان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از امضاء تفاهمنامه صادرات 40 تن گوشت مرغ در هفته فی مابین شرکت هلدینگ روسپارس با شرکت آرتا جوجه سبلان اردبیل خبر داد.

به گزارش از اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: استان اردبیل با تولید بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با کیفیت می تواند بخشی از نیازهای بازار روسیه به محصولات کشاورزی را تأمین کند.

وی گفت: با توجه به سفر هیات تجاری استان اردبیل به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، چند روز گذشته هیات بلند پایه اقتصادی جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط اقتصادی بویژه در بخش کشاورزی وارد استان شده بود و با فعالان تجاری و بازرگانی بخش کشاورزی رایزنی صورت گرفت و در هفته جاری نیز هیات اقتصادی متشکل از پنج هلدینگ تجاری کشور روسیه از جمله شرکت بازرگانی سی او ویور، شرکت هلدینگ آلما گیست، شرکت هلدینگ لیتلین کو و شرکت هلدینگ روسپارس برای همکاری اقتصادی در بخش کشاورزی بویژه صادرات گوشت سفید استان اردبیل سفری به این استان داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: بازار کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه به دلیل فاصله نزدیک به استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برای استان فراهم کرده و برای افزایش میزان صادرات تا به حال در طی چند مرحله اتاق بازرگانی و برخی از فعالان بخش خصوصی استان در خصوص تسهیل تجارت بین بازرگانان و رفع موانع و مشکلات صادرات، مبادله تجربیات، آشنایی و رایزنی با طرف های تجاری، شناسایی بازار های هدف، معرفی و شناساندن توانمندی های استان، بررسی ظرفیت های بازار روسیه، بررسی وضعیت کشاورزی و نیاز مندیها در بازار های کشور روسیه با هدف تقویت همکاری های دو جانبه اقتصادی، تجاری تفاهمنامه هایی فی مابین دو طرف مبادله شده است.

سروی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور روسیه بخش عمده ای از گوشت، شیر، میوه 65 درصد و سبزیجات 40 درصد مصرفی خود را از طریق واردات تأمین می نماید و به دلیل تحریم این کشور در واردات گوشت مرغ، گوجه فرنگی، پیاز، موسیر و سیر، گل کلم، کاهو، هویج، شلغم، چغندر، بادمجان، کرفس، قارچ، فلفل و میوه توسط کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا، ایران و به واسطه آن استان اردبیل دارای ظرفیت های بالایی در تولید محصولات کشاورزی در بخش های مختلف است و می تواند در راستای تأمین صادرات برخی از محصولات مورد نیاز این کشور نقش داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به حل شدن مشکلات پرداخت ها در معاملات فی مابین دو کشور و راه اندازی بارانداز بتکا در مسکو و استان اردبیل فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی پیش آمده است که در همین راستا مذاکرات خوبی در خصوص، توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور روسیه (از جمله انواع میوه سبزی و صیفی تازه، گل و گیاهان زینتی، زعفران، گوشت طیور، محصولات لبنی، جوجه یکروزه، قارچ و خشکبار)، انجام رایزنی برای اجرای پروژه‌های کشت فراسرزمینی، بازدید طرف های روسی از امکانات و پتانسیل های بخش کشاورزی استان بویژه تولید گوشت سفید طیور و محصولات لبنی استان (مرغداری ها، کشت و صنعت و کشتارگاه مدرن طیور استان)، توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی مشترک در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی بین دو کشور از جمله تولید بذور هیبرید، غلات، نباتات روغنی، اصلاح نژاد دام و مواد ژنتیکی دامی، تولید و اصلاح نژاد زنبور عسل با هلدینگ های مربوطه صورت گرفت.

وی افزود: در اولین اقدام تفاهم صادرات 40 تن گوشت سفید در هفته فی مابین شرکت هلدینگ روسپارس با شرکت آرتا جوجه سبلان اردبیل منعقد شد و از شروع سال 96 این صادرات از استان به کشور روسیه صورت خواهد گرفت. این میزان تا پایان سال به 100 تن در روز قابل افزایش خواهد بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید