Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خبر داد:

توزیع 12 هزار اصله نهال مثمر توسط بخش خصوصی برای گسترش باغ‌های شهرستان سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: ضمن هماهنگی بعمل آمده با فرمانداری، شهرداری و دادستانی شرکت هایی که نهال های بدون شناسنامه پخش کنند، ضمن جلوگیری از توزیع نهال توسط آنها، با افراد متخلف نیز برابر مقررات برخورد خواهد شد.

توزیع 12 هزار اصله نهال مثمر توسط بخش خصوصی برای گسترش باغ‌های شهرستان سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از توزیع 12 هزار اصله نهال مثمر توسط بخش خصوصی برای گسترش باغ‌های در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، محمد ابراهیم محمدی با اعلام این خبر افزود: براساس توافقات صورت گرفته و قرارداد منعقده بین مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سرعین و نماینده سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی این شهرستان امسال توزیع نهال به بخش خصوصی واگذار شده است و همزمان با شروع موسم درختکاری نهال های شناسنامه دار توسط بخش خصوصی و با نظارت کامل و مستمر کارشناسان مدیریت از نهالستان های معتبر تهیه و در بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه داشتن گواهی بهداشتی نهال ها و همچنین دارا بودن مجوز معتبر برای نهالستان تعیین شده الزامی است، یادآور شد: ضمن هماهنگی بعمل آمده با فرمانداری، شهرداری و دادستانی شرکت هایی که نهال های بدون شناسنامه پخش نمایند، ضمن جلوگیری از توزیع نهال توسط آنها، با افراد متخلف نیز برابر مقررات برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در ادامه از باغداران منطقه درخواست نمود تا از تهیه نهال از فروشندگان دوره گرد و غیر مجاز اجتناب کنند؛ زیرا با این کار در عین حال که دچار ضرر و زیان های شدید مالی خواهند شد، از طرف دیگر با توجه به عدم قرنطینه این گونه نهال ها باعث گسترش آفات و امراض درختان میوه در منطقه خواهد گردید.

محمدی ادامه داد: باغداران و خریداران نهال نیز با رعایت اصول صحیح کاشت درختان و بهره گیری از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به کاشت اصولی و صحیح درختان اقدام نمایند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در صورت رعایت اصول صحیح کاشت و پس از بازدید کارشناسان جهادکشاورزی، در راستای حمایت از کشاورزان منطقه بخشی از مبلغ پرداختی توسط باغداران در قالب یارانه این نهال‌ها به حساب خریداران واریز خواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید