Iranian Agriculture News Agency

نذر درخت به نام آنها که دوستشان داریم



شرق: دیروز به بهانه هفته درخت‌کاری برنامه‌های متعددی در سطوح مختلف برای کاشت درخت برگزار شد و درعین‌حال هزاران نهال درخت را در کوچه‌ها و خیابان‌ها و پارک‌های شهر بین مردم پخش کردند تا این سنت کاشت درخت در میانه قتل و قطع درختان و باغ‌ها اندکی مرهم باشد. اتفاق خوبی که به نام نذر درخت (طرح فراگیر کاشت نهال) برای همراهی شهروندان شروع شده و از پارک‌های عمومی به خانه‌های شخصی و ادارات و سفارت‌ها هم کشیده می‌شود.
در این طرح نهال‌هایی به صورت رایگان به هریک از شهروندان اهدا می‌شود و شهرداری‌های مناطق این امکان را فراهم می‌کنند تا شهروندان در صورت تمایل درختان با گونه‌های مختلف را در محیط‌های داخلی و بیرونی منزل یا محله خود و بوستان‌های محلی غرس کنند و در ادامه از آنها مراقبت کنند. این اتفاق اما با رویکردی فرهنگی و تبلیغاتی و برای مشارکت‌دادن گروه‌های مرجع نظیر هنرمندان، ورزشکاران و اهالی رسانه با شکلی متفاوت اجرائی شد. روز گذشته هم در یکی از این برنامه‌ها تعدادی از هنرمندان و اهالی رسانه در قالب طرحی به نام «باغستان اهل رسانه و هنر» تعدادی نهال سرو را به نام و یاد کسانی که دوستشان داشتند، غرس کردند.
عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ به «شرق» گفت: امسال بیش از ۴۵‌ هزار گونه نهال در سطح منطقه ۶ به مراکز درمانی، مؤسسات، ادارات و شهروندان به صورت رایگان داده شده است که کاشت این نهال‌ها مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است. نهال‌هایی نیز در بوستان‌های منطقه ۶ کاشته شده و درختان مسیر خیابان ولیعصر (عج) نیز نونوار شده و درختان جدیدی نیز در این محور کاشته شده است.
در این مراسم به‌جز اهالی رسانه که به نام خود و رسانه‌شان نهال کاشتند، هنرمندانی همچون پیمان سلطانی، محمد بحرانی و لاله اسکندی به ‌عنوان هنرمندانی که در منطقه ٦ ساکن هستند نهال سرو غرس کردند؛ همچنین در این مراسم به نام شهدای آتش‌نشان هم درخت کاشته شد و محمد بحرانی نیز به یاد و از طرف شادروان دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان کلاه‌قرمزی یک نهال سرو کاشت. این درختان دارای شناسنامه هستند و غرس‌کنندگان نسبت به آن مسئولیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید