Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از نقشه راهنمایی ملی کشاورزی فیلیپین

راهنمایی برای بهبود بهره وری کشاورزان و ماهیگیران/ راهنمای ملی به کشاورزان و ماهیگیران امکان می دهد تا با تعامل میان داده ها ی کشاورزی و ماهیگیری اطلاعات را به دست آورند

دولت فیلیپین رسما نقشه راهنمای کشاورزی به نام National Color-Coded Agriculture Guide Map (NACCAG) ، هفتم مارس، در سالن ریزال مالاکانگ (Malacañang) رونمایی کرد.

راهنمایی برای بهبود بهره وری کشاورزان و ماهیگیران/ راهنمای ملی به کشاورزان و ماهیگیران امکان می دهد تا با تعامل میان داده ها ی کشاورزی و ماهیگیری اطلاعات را به دست آورند

دولت فیلیپین رسما نقشه راهنمای کشاورزی به نام National Color-Coded Agriculture Guide Map (NACCAG) ، هفتم مارس، در سالن ریزال مالاکانگ ( Malacañang ) رونمایی کرد.

به گزارش ایانا از وب سایت Manila Bulletin ، وزیر کشاورزی فیلیپین ، مانی پینول" Manny Piñol "، در پست صفحه فیس بوک خود، نوشت : "این نقشه به کشاورزان و ماهیگیران برای تجزیه و تحلیل کشاورزی کشور و بهره وری ماهیگیری و همچنین استفاده بهتر از زمین کمک می کند. این نقشه نخستین بار در ژانویه سال 2016 رونمای شد که به عنوان راهنما و شناسایی این که چه نوع گیاهی برای کدام خاک مناسب است، مورد استفاده کشاورزان قرار گرفت."

پینول، پیش ازاین اظهار کرده بود که در نقشه NACCAG از عوامل مؤثر در تولید کشاورزی و شیلات همچون ویژگی های خاک، میزان دسترسی به آب و توپوگرافی آب و هوا، و اقتصاد و جمعیت شناسی در سطح منطقه بهره گرفته شده است.


وی گفت: "نقشه
NACCAG یا راهنمای ملی کشاورزی به صورت کدهای رنگی تقسیم بندی شده است که به کشاورزان و ماهیگیران امکان می هد تا با تعامل میان داده ها ی کشاورزی و ماهیگیری اطلاعات را به دست آورند. همچنین، برای ماهیگیران این مسئله مهم است که چه زمانی طوفان یا شرایط نامناسب آب و هوایی رخ می دهد، بنابراین این اطلاعات می تواند به آنها کمک کند."

علاوه بر راه اندازی نقشه کشاورزی، همچنین دولت قرار است اپلیکیشن گوشی های هوشمند به نام FARMHELP نیز راه اندازی کند.

اپلیکیشن FARMHELP برنامه ای است که به کشاورزان و ماهیگیران امکان دسترسی به ادارات مختلف و سازمانهای وزارت کشاورزی و شیلات از طریق مرکز متنی امداد 24 ساعته، فراهم می کند.


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید