Iranian Agriculture News Agency

واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن دامی




رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن دامی در سال ۹۵ گفت: امسال نسبت به سال ۹۳ پوشش واکسیناسیون دام و طیور در کشور ۵.۵ برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش تسنیم، مهدی خلج عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات عشایر و پرورش دام و طیور گرمسار و آرادان در فرمانداری گرمسار با بیان اینکه تأمین بهداشت دام مهم‌ترین مؤلفه برای حفظ سرمایه دام، طیور و آبزیان است اظهار داشت: در سال 93 میزان پوشش واکسیناسیون برای دام سبک و سنگین 16 میلیون بود.

وی اضافه کرد: این مقدار در سال 95 به 70 میلیون رأس دام سبک و 8 میلیون رأس دام سنگین رسیده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر اینکه ما به دنبال توزیع رایگان واکسن تب برفکی هستیم خاطرنشان کرد: سال آینده برای پیشگیری از بیماری تب برفکی یک برنامه جامع تدوین و اجرا خواهد شد.

خلج اذعان کرد: از سال 93 تاکنون 550 درصد پوشش واکسیناسیون افزایش‌یافته و در مقابل آن 75 درصد از عوامل آلودگی و بیماری‌زا کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به سخن رهبری که عشایر ذخایر انقلاب هستند تصریح کرد: عشایر کوچ رو و جابه‌جایی دام‌های آنان نیز خطرناک است و موجب خسارت‌های فراوانی در خصوص جابه‌جایی عوامل بیماری‌زا می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه امسال 10 میلیون دوز واکسن دامی وارد کشور شده است یادآور شد: در سال 45 درصد از عوامل بیماری‌زا توسط کوچ عشایر منتقل می‌شود؛ باید در خصوص کنترل عوامل بیماری‌زا تلاش و سرمایه گداری بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید