Iranian Agriculture News Agency

 نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اوکراین با حضور محمود حجتی در کی یف برگزار شد.

برنامه های سفر چهار روزه وزیر جهادکشاورزی و هیات همراه در اوکراین

نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و اوکراین با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و سرپرست هیات ایرانی در شهر کی یف برگزار شد.حجتی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ها در این نشست، ضمن برشمردن ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور بویژه در بخش کشاورزی، خواستار تلاش دو طرف برای توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات در زمینه های مرتبط شد.

برنامه های سفر چهار روزه وزیر جهادکشاورزی و هیات همراه در اوکراین




نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و اوکراین با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و سرپرست هیات ایرانی در شهر کی یف برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که روز پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین با حضور محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین و اعضای هیات ایرانی برگزار شد، شماری از مقام های کشاورزی، اقتصادی و صنعتی اوکراین از جمله سرگئی بوردیلیاک سفیر این کشور در ایران حضور داشتند.
حجتی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ها در این نشست، ضمن برشمردن ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور بویژه در بخش کشاورزی، خواستار تلاش دو طرف برای توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات در زمینه های مرتبط شد.
همچنین امروز در جلسات کارشناسی در وزارتخانه های انرژی و توسعه اقتصادی اوکراین، اسنادی که قرار است در ششمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور امضا شود، بررسی شد.
براساس برنامه اعلام شده، در جریان سفر چهار روزه وزیر جهادکشاورزی و هیات 40 نفره همراه که از دیروز آغاز شده است، افزون بر نشست کمیسیون مشترک مذاکرات با مقام های اوکراینی و همچنین برنامه های بازدید از واحدهای مختلف تولیدی تدارک دیده است.
ملاقات با معاون اول نخست وزیر و وزیرتوسعه اقتصای، وزیر انرژی و ذغال سنگ، وزیر کشاورزی و مواد غذایی و برخی دیگر از مقام های اوکراین و بازدید از چند مجموعه کشاورزی، باغداری و دامپروری اوکراین نیز از جمله برنامه های اعلام شده است.
هیات ایران متشکل از نمایندگان نهادها و وزارتخانه های مختلف، بخش خصوصی و نیز گروهی از اتاق بازرگانی تشکیل شده است که برای افزایش همکاری های اقتصادی و صنعتی و همچنین بررسی اسنادی که قرار است در این نشست امضا شود، با همتایان خود مذاکره می کنند.
اوکراین در شرق اروپا که کناره دریای سیاه و آزوف قرار دارد با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی هم‌مرز است.
این کشور با مساحت 603 هزار و 268 کیلومتر مربع که اکنون حدود 46 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد، سال 1991 با فروپاشی شوروی استقلال یافت،
اوکراین به دلیل توجه ویژه حکومت شوروی و موقعیت برتر اروپایی نسبت به دیگر جمهوری های وقت، مرکز صنایع پیشرفته ای مانند ساخت جنگ افزار، تجهیزات دقیق و هواپیما شد که هنوز هم در این بخش فعالیت های گسترده ای انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید