Iranian Agriculture News Agency

هندوستان پس از کاهش صادرات در سال 2016؛ برای افزایش صادرات دست به کار شده است

انبه شمال هند به ایران صادر می‌ شود/ مسوولان ایرانی برای بازدید به ایالت شمالی اوتار پرادش می روند

مقامات هند با اصلاح و بهبود گونه‌های انبه در غرب و جنوب این کشور قصد دارند امسال ( سال 2017 میلادی) محصول این منطقه را به ایران صادر کنند و در این ارتباط مسئولانی هم از ایران برای بررسی محصول منطقه کشت انبه های دعوت شده‌اند

انبه شمال هند به ایران صادر می‌ شود/ مسوولان ایرانی برای بازدید به ایالت شمالی اوتار پرادش می روند

مقامات هند با اصلاح و بهبود گونه‌های انبه در غرب و جنوب این کشور قصد دارند امسال( سال 2017 میلادی) محصول این منطقه را به ایران صادر کنند و در این ارتباط مسئولانی هم از ایران برای بررسی محصول منطقه کشت انبه های دعوت شده‌اند .

به گزارش ایانا از پایگاه خبری "ماترو بهومی" ، رئیس اتحادیه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند اعلام کرد : وقتی در فصل تولید انبه در ماه مارس گونه‌های نظیر «آلفونزو بادامی» و «بنگال اپل» به بازار می‌رسند، بسیار برای مشتری‌ها جذاب است و فرصت‌های صادراتی خوبی برای محصول این فصل وجود دارد، اما زمانی که محصول انبه از بخش‌های شمالی در اواخر ماه ژوئن و جولای وارد بازار می‌شود دیگر تقاضایی برای آن نیست و در نتیجه بالاجبار به خود کشاورزان عودت داده می‌شود و آن ها متحمل خسارت و ضرر می‌شوند .

دی.کی سینگ ( D.K Sing )

رئیس اتحادیه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند

دی.کی سینگ ( D.K Sing ) افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم که گونه‌های انبه نظیر دازری، کائوسا و لنگدا را به بازار جهانی صادر کنیم تا علاوه بر استفاده از ارزش افزوده آن، کشاورزان محلی هم زیان نبینند. بنابر این در صورتی که هر چیز طبق پیش‌بینی پیش رود، انبه منطقه ملیح‌آباد هند،( در ایالت شمالی اوتار پرادش با 190 میلیون نفر جمعیت) در سال 2017 به ایران صادر خواهد شد .

بر اساس این گزارش، سازمان غذا و داروی ایران نیز دعوت سفارت هند را برای بررسی گونه‌های انبه محلی در ملیح‌آباد پذیرفته است. این منطقه پر از انبه‌هایی است که در شمال هند به عمل می‌آید .

رئیس اتحادیه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند گفت: اصلاح و بهبود گونه‌های جدید انبه، باعث بهتر شدن وضعیت قیمت در بازار محلی نیز خواهد شد .

ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان دارای رودخانه‌های پرآب

و زمین حاصلخیز و از مراکز کشاورزی هند است


بر اساس این گزارش، بعد از کاهش شدید صادرات انبه هند در سال 2016- 2015، میزان صادرات در سال گذشته افزایش یافت که بر اساس آمار، هندوستان در سال میلادی گذشته 45 هزار و 563 تن انبه در فاصله ماه‌های آوریل تا نوامبر 2016 صادر کرد که نسبت به سال قبل از آن افزایش 20 درصدی داشته است. میزان صادرات انبه هند در مدت مشابه قبل از آن 36 هزار و 329 تن بود .

به گزارش ایانا، درخت انبه از هزاران سال پیش در شبه‌جزیرهٔ هند پرورش داده می‌شد و بین قرن پنجم و چهارم پیش از میلاد به آسیای شرقی رسید. از سدهٔ دهم میلادی، انبه توسط اعراب به شرق آفریقا، و سپس به برزیل، کارائیب و مکزیک برده شد .

امروزه یک‌دوم کل محصولات انبه به کشور هندوستان تعلق دارد. علاوه بر این کشور، انبه در آمریکای شمالی، مرکزی، جنوبی، کارائیب، جنوب و مرکز آفریقا، استرالیا، چین، پاکستان و آسیای جنوب‌شرقی نیز پرورش داده می‌شود .

با وجود این که هند بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ انبه در جهان است، کمتر از یک‌درصد از صادرات جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. در سال ۲۰۰۴ ، تولید جهانی انبه ۲۶ ٫ ۳ میلیون تن بود، و به این ترتیب رتبهٔ ششم را در تولیدات جهانی میوه به خود اختصاص داد (پس از موز، انگور، پرتقال، سیب و موز سبز).

در حال حاضر ۸۹ کشور تولیدکنندهٔ انبه هستند./


ترجمه: مژگان اصلانی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید