Iranian Agriculture News Agency

توصیه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به باغداران:

باغداران از تهیه نهال از مراکز غیرمجاز خودداری کنند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به کلیه باغداران توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه از فروشندگان دوره‌گرد و همچنین نهالستان‌های غیرمعتبر و غیرمجاز اقدام به تهیه نهال نکنند. این عده از باغداران می‌توانند با مراجعه به مرکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود با خیال آسوده اقدام به ساخت باغ کنند.

باغداران از تهیه نهال از مراکز غیرمجاز خودداری کنند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از باغداران استان خواست از تهیه نهال از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش ایانا از اردبیل، محرم عدلی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال و آغاز فصل بهار قرار داریم، کشاورزان می بایست از هم اکنون عملیات هرس درختان میوه را شروع کنند و آن دسته از باغدارانی نیز که قصد احداث باغات میوه را دارند، از هم اکنون به فکر تهیه نهال مناسب برای کاشت و همچین آماده سازی بستر کاشت باشند.

وی گفت: هرس در روزهای پایانی سال باعث می شود که درختان میوه دیر از خواب زمستانه بلند شوند و اگر سرمای دیررس بهاره نیز در منطقه حاکم شود نمی تواند تأثیر نامطلوبی بر باغات میوه بگذارد. توصیه سازمان به باغداران شهرستان اردبیل و خلخال این است که هرس درختان میوه را بعد از 20 اسفند ماه شروع نمایند .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: به کلیه باغدارانی که قصد احداث باغ دارند، توصیه می کنیم به هیچ وجه ازفروشندگان دوره گرد و همچنین نهالستان های غیر معتبر و غیر مجاز اقدام به تهیه نهال نکنند. این عده از باغداران می توانند با مراجعه به مرکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود ضمن تهیه نهال های لیبل و شناسنامه‌دار که مورد تأیید سازمان حفظ نباتات و مؤسسه تهیه و اصلاح بذر و نهال کشور است، با خیال آسوده اقدام به احداث باغ و از مشاوره ها و راهنمایی های کارشناسان باغبانی در خصوص نحوه کاشت، فاصله کاشت، اصول مراقبت و نحوه آبیاری نهال ها، تغذیه آنها و دیگر موارد استفاده کنند. خواست ما از باغداران این است که به تمامی توصیه های کارشناسان بخصوص رعایت فاصله کاشت توجه ویژه ای داشته باشند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید