Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی عنوان کرد:

تشکل‌های کشاورزی سرمایه‌های ارزشمند بخش کشاورزی/ رونمایی از سه طرح تحقیقاتی کشاورزی آذربایجان غربی

در مراسم نشست نمایندگان تشکل ها و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی از سه طرح تحقیقاتی شامل معرفی رقم جدید نخود سفید با نام سعید، تعیین مناطق مستعد کشت زعفران و مکان یابی توسعه کشت پسته براساس اطلاعات جغرافیایی رونمایی شد.

تشکل‌های کشاورزی سرمایه‌های ارزشمند بخش کشاورزی/ رونمایی از سه طرح تحقیقاتی کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تشکل ها و تعاونی های تولیدی، سرمایه ارزشمند توسعه پایدار بخش کشاورزی هستند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در نشست صمیمی استاندار آذربایجان غربی با نمایندگان تشکل ها و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب افزود: در سال جاری با حمایت های بی شائبه استاندار از بخش کشاورزی و تلاش های شبانه روزی کشاورزان میزان تولیدات بخش کشاورزی به بیش از شش میلیون و 300 هزار تن افزایش یافته است که تداوم این فعالیت ها نیازمند حمایت های ویژه مسئولان دولتی و تخصیص تسهیلات اعتباری به بهره برداران این بخش در راستای پیشبرد اهداف و سیاست های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: تشکل ها و تعاونی های تولید سرمایه ازرشمند بخش کشاورزی در استان به شمار می روند و نقش این
تشکل های تولیدی در رونق اقتصادی استان و بویژه کمک به روند احیای دریاچه ارومیه انکار ناپذیر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با وجود سرمایه گذاری های اندک انجام شده در بخش کشاورزی استان، کسب رتبه های برتر در تولید برخی از محصولات کشاورزی را مرهون فعالیت خود کشاورزان و مشارکت و همسویی آنان برای به کارگیری آخرین یافته های تحقیقاتی در تولید محصولات هستیم و باید با کمک بخش تحقیقات سطح این فعالیت ها توسعه یابد.

کریم زاده در ادامه با اشاره به سه طرح تحقیقاتی که در این نشست از آنها رونمایی شد، بر ضرورت بکارگیری یافته های تحقیقاتی در افزایش بهره وری و راندمان تولید محصولات کشاورزی و توسعه پایدار این بخش تأکید کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از سه طرح تحقیقاتی شامل معرفی رقم جدید نخود سفید با نام سعید، تعیین مناطق مستعد کشت زعفران و مکان یابی توسعه کشت پسته براساس اطلاعات جغرافیایی رونمایی شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید