Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

تولید 6030 تن عسل در استان اردبیل در سال جاری/ برگزاری جلسه ستاد گرده‌افشانی زنبور عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اهداف ستاد گرده‌افشانی در استان گفت: برنامه ریز های لازم در ارتباط با استفاده بهینه از صنعت زنبورداری، فراهم آوردن تسهیلات به منظور حمایت از زنبورداران، اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از بروز ناهماهنگی در اجرای برنامه های از پیش تعیین شده است که مطمئن هستیم با ایجاد هماهنگی با زنبورداران و باغداران سراسر استان می توانیم به این اهداف دست یابیم.

تولید 6030 تن عسل در استان اردبیل در سال جاری/ برگزاری جلسه ستاد گرده‌افشانی زنبور عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید شش هزار و 30 تن عسل در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، بهلول تکلوی در جلسه ستاد گرده‌افشانی زنبور عسل استان با اعلام این خبر افزود: از تعداد 319 هزار و 904 کلنی فعال زنبور عسل در استان 318 هزارو 314 کلنی آن مدرن و 1590 کلنی بومی است که تولید سال جاری عسل استان شش هزار و 30 تن بوده است.

وی گفت: تعداد زنبورداران استان سه هزار و 859 نفر است که برای تعداد پنج هزار و 850 نفر ایجاد اشتغال کرده است. بدیهی است حمایت از این قشر اعم از اعطای تسهیلات کم بهره و ایجاد زمینه های لازم برای برخورداری آنان از آخرین دستاوردهای علمی و فنی از طریق یرگزاری دوره های آموزشی و ترویجی می تواند بستر مناسبی برای همکاری تنگاتنگ آنان با باغداران استان فراهم سازد.

این مقام مسئول افزود: گرده افشانی اصولی و مؤثر زنبور عسل در باغات میوه استان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا 93 درصد گرده افشانی در باغات میوه از طریق زنبور عسل صورت می گیرد. به همین خاطر با اتحادیه باغداران شهرستان مشکین شهر هماهنگی شد تا در قالب برنامه منظم و دقیق همه آنان را گردهم آورند و با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ترویجی و توزیع بروشور مورد آموزش های فنی و تخصصی قرار دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اهداف ستاد گرده افشانی در استان یادآور شد:
برنامه‌ریزهای لازم در ارتباط با استفاده بهینه از صنعت زنبورداری، فراهم آوردن تسهیلات به منظور حمایت از زنبورداران، اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از بروز ناهماهنگی در اجرای برنامه های از پیش تعیین شده است که مطمئن هستیم با ایجاد هماهنگی با زنبورداران و باغداران سراسر استان می‌توانیم به این اهداف دست یابیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید