Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر خبر داد؛

جذب 334 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: امسال بیش از 334 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان جذب شد.

جذب 334 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: امسال بیش از 334 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان جذب شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی اظهار کرد: امسال بیش از 334 میلیارد و 715 میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی برای خرید و تجهیز ماشین آلات و ادوات کشاورزی در شهرستان قائم‌شهر جذب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: این میزان تسهیلات برای خرید 6 دستگاه کمباین برنج، 54 دستگاه انواع تراکتور، 5 دستگاه نشاکار برنج و 37 دستگاه ادوات کشاورزی و تیلر هزینه شد.

وی تصریح کرد: در پی جذب این اعتبارات، برای 93 نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد شد.

فرهادی ادامه داد: برای جبران خسارت برف به باغداران این شهرستان بیش از 31 میلیارد و 920 میلیون ریال کمک بلاعوض به 3 هزار و 514 باغدار پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه این میزان کمک برای 15 هزار و 100 تن از محصول مرکبات دورریز به باغداران خسارت دیده پرداخت شد، ادامه داد:با اعلام شیوه نامه تسهیلات کم بهره، باغداران خسارت دیده برای دریافت مبلغ 318 میلیارد ریال برای جبران بخش دیگری از خسارت به بانک عامل معرفی می شوند.

وی بیان کرد: بازپرداخت تسهیلات بیش از یک هزار و 450 نفر از خسارت دیدگان این بخش با همکاری بانک کشاورزی تمدید شد.

فرهادی درباره پرداخت تسهیلات سامانه بهین‌یاب گفت: برای 251 طرح بخش کشاورزی این شهرستان بیش از 370 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای این شهرستان شخم و شیار شده است، افزود: برای اولین بار ارقام اصلاح شده طارم بین ‌بهره برداران این شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی، صرفه جویی برای مصرف آب کشاورزی به‌منظور آماده سازی به‌موقع زمین های شالیزاری و آبیاری باغات است، تصریح کرد: 267 فقره پرونده برای اجرای آبیاری قطره ای به ارزش 26 میلیارد ریال به بانک کشاورزی ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از برپایی نمایشگاه بهاره با 220 غرفه در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف تنظیم بازار شب عید و تامین مایحتاج مردم و ایجاد فضای رقابتی مناسب بین توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید