Iranian Agriculture News Agency

سفیر هلند در دیدار با استاندار قزوین:

مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و هلند بعد از برجام، رو به رشد است

سفیر هلند در دیدار با استاندار قزوین گفت: بعد از برجام ،سطح و حجم مبادلات تجاری و اقتصادی هلند و ایران رو به رشد است و از سال آینده توسعه خواهد یافت.

مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و هلند بعد از برجام، رو به رشد است


سفیر هلند در دیدار با استاندار قزوین گفت: بعد از برجام ،سطح و حجم مبادلات تجاری و اقتصادی هلند و ایران رو به رشد است و از سال آینده توسعه خواهد یافت .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سوزانا تراتسال، سفیر هلند در ایران در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان نهال گستر رویان و طرح توسعه آن در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین، علی اکبر متقی فرد، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در سخنانی بیان داشت: کشور هلند در سطح دنیا در زمینه تولیدات و صادرات کشاورزی به ویژه در زمینه گل در رتبه دوم جهان قرار دارد و سفارت هلند این نقش را برای خود قایل است که به دنبال یافتن فرصت های جدید و توسعه مناسبات با کشورها و شرکت های مختلفی که در این زمینه فعال هستند باشد .

وی افزود: بعد از برجام سطح مبادلات اقتصادی ایران و هلند در زمینه های مختلف اقتصادی رو به رشد بوده و به عنوان نمونه وقتی دعوتی از سوی صاحبان شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات دانش بنیان مطرح می شود با اشتیاق و روی باز پذیرفته می شود و امروز از بازدید این مجموعه و امکانات آن لذت برده و مصادیق کشاورزی مدرن را در شرکت مشاهده کردم .

سفیر هلند در ایران گفت: سفارت هلند به دنبال این است تا یک پل ارتباطی بین کشور هلند و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی و خصوصا کشاورزی برقرار کند و این مناسبات را می توان با برگزاری نشست ها و برپایی نمایشگاه های مشترک سامان داد و به پیش برد .

سوزانا اظهار کرد: بعد از برجام شرکت های زیادی از هلند در زمینه های مختلف نه فقط در حوزه کشاورزی بلکه در بخش های مختلف از قبیل انرژی، آب، کشتی سازی وبرخی عرصه های دیگر به ایران آمده اند و به دنبال آن هستند که از این فرصت جدید در جهت توسعه همکاری با ایران استفاده کنند .

وی گفت: در این مدت حتی هیات هایی در سطح وزراء از هلند به ایران آمده و در کنفرانس های مختلف شرکت کرده و بازدیدهایی نیز از ظرفیت ها و توانمندی های ایران داشته اند .

سفیر هلند در ایران ادامه داد: هر قرارداد بزرگی زمان بر هست و نباید انتظار داشت بعد از مدت کوتاه پسابرجام اتفاقات بزرگی حادث شود لذا سال آینده سالی بسیار خوب در زمینه توسعه همکاری های بین ایران و هلند خواهد بود .

وی گفت: بعد از برجام شرکت های تجاری و بازرگانی از کشور هلند برای توسعه روابط فیمابین در زمینه های مختلف به ایران سفر کرده اند و امیدواریم این مناسبات به ویژه در حوزه کشاورزی توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید