Iranian Agriculture News Agency

در مراسم افتتاح نیروگاه ۵۵ مگاواتی کهک قزوین اعلام شد:

نصب 600 تا 700 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال آینده

وزیر نیرو گفت: امیدواریم سال آینده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید به بهره‌برداری برسد.

نصب 600 تا 700 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال آینده

وزیر نیرو گفت: امیدواریم سال آینده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید به بهره‌برداری برسد .

به‌گزارش ایانا از پاون، حمید‌ چیت‌چیان امروز در آیین افتتاح نیروگاه ۵۵ مگاواتی کهک قزوین عنوان کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به نحو مطلوبی آغاز شده و با توجه به پتانسیل‌های خوب کشور این نوع فن‌آوری‌ها روند رو به رشدی دارد .

وی ادامه داد: نیروگاه‌های تجدیدپذیر غیردولتی که امسال به بهره‌برداری رسید بیش از ۱۰۰ مگاوات است.

وزیر نیرو افزود: امیدواریم تمام کسانی که به حفظ محیط زیست و آینده کشور علاقه دارند و تمام کسانی که این توانمندی را دارند که با سرمایه‌های هرچند کوچک خود در صنعت برق کشور کمک و مساعدت کنند وارد این عرصه شوند و با حمایت‌های خوبی که دولت در نظر گرفته به تولید برق کمک کنند .

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از بهترین مصادیق اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: نیروگاه‌های تجدیدپذیر یکی از بهترین راه‌های امنیت عرضه انرژی در کشور است و هیچ آسیبی برای محیط زیست ندارد .

چیت چیان یادآور شد: در سالی که رهبر معظم به‌نام اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند با تعیین هدف دسترسی به ۱۰۰ مگاوات آغاز کردیم که به این مهم دست یافتیم .

وی گفت: نیروگاه بادی قزوین بزرگ‌ترین نیروگاه بادی غیردولتی کشور است، نیروگاه جدیدی هم به ظرفیت ۷۰ مگاوات نیز در همین استان راه‌اندازی خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید