Iranian Agriculture News Agency

مسئول کمیته کشاورزی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

استقبال از نقش‌پذیری تشکل‌ها در مدیریت کشاورزی به جای دولت/ مدیریت یکپارچه آب پس از 18 سال هنوز اتفاق نیفتاده است

بخش کشاورزی، با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که به‌ویژه در سال‌های اخیر داشته، کمبودهایی نیز دارد.

استقبال از نقش‌پذیری تشکل‌ها در مدیریت کشاورزی به جای دولت/ مدیریت یکپارچه آب پس از 18 سال هنوز اتفاق نیفتاده است

بخش کشاورزی، با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که به‌ویژه در سال‌های اخیر داشته، کمبودهایی نیز دارد.

مسئول کمیته کشاورزی مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست‌هایی که این مجمع دنبال می‌کند، نقش‌پذیری بیشتر تشکل‌ها برای مدیریت تولید و عرضه محصولات کشاورزی است.

احمد محسنی با اشاره به اینکه واگذاری وظایف، به بخش خصوصی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: در همین زمینه، برای نظارت بر حسن اجرای این سیاست در دبیرخانه مجمع، ارتباطات و نشست‌های پرثمری برگزار شده است؛ بنابراین از تمام تشکل‌های بخش کشاورزی دعوت می‌شود تا با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگروهی را تشکیل داده و قدرت خود را برای پذیرش مسئولیت‌های تولید، افزایش دهند.

وی فعالیت‌های کمیته کشاورزی مجمع را به سه بخش اصلی کشاورزی، آب و منابع طبیعی تقسیم کرد و افزود: اگرچه سیاست‌های کلی هر سه بخش تدوین و ابلاغ شده، اما بخش آب و منابع طبیعی به‌دلیل اینکه مربوط به سال 77 بود، در حال بازنگری و اصلاح است. در حالی که سیاست‌های کلان کشاورزی در سال 91 ابلاغ شد.

مسئول کمیته کشاورزی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشاورزی کشور به‌ویژه در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده است، تأکید کرد: در کنار تغییرات اقلیمی و کمبود منابع آبی، اما اتفاقات مطلوبی در تولید بیشتر محصولات ازجمله گندم افتاده و با تاکید بر بهره‌وری، آمار تولید در برخی مواقع، جهشی باورنکردنی داشته است.

محسنی ادامه داد: اما در یک‌سری بخش‌ها به‌دلیل بحران آب، وضعیت قابل قبولی نداریم. البته هنوز مدیریت یکپارچه آب با وجود گذشت 18 سال از آن، به‌طور کامل اجرا نشده و مطمئناً در بازنگری‌ها شرایط جدید و منابع موجود، مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: تأکید بر تولید محصولات کم‌آب‌‌بر، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، بررسی مسائل مربوط به آب مجازی، افزایش آگاهی مردم در بهره‌وری صحیح از آب، نفوذ فناوری و تکنولوژی به‌ویژه در تولید بذر و در مجموع ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی از مهم‌ترین مواردی است که در سیاست‌های مجمع دنبال می‌شود. ضمن اینکه تشکل‌ها و تعاونی‌ها نیز باید خود را به مرحله‌ای از پیشرفت برسانند که بتوانند بخشی از وظایف دولت را به عهده بگیرند./

V-951223-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید