Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد:

اصفهان جایگاه نخست تولید ماهیان زینتی در سطح کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه نخست کشور در زمینه تولید و پرورش ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است، از طرفی در بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز با جدیت وارد شده‌ایم و موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

اصفهان جایگاه نخست تولید ماهیان زینتی در سطح کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه نخست کشور در زمینه تولید و پرورش ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است، از طرفی در بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز با جدیت وارد شده‌ایم و موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محسن کریمیان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به مزیت‌های استان اصفهان در بخش شیلات اظهار کرد: در سال‌های نرمال آبی 7.5 میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان مورد مصرف قرار می‌گرفت که این رقم در حال حاضر به 4.2 میلیارد متر مکعب رسیده است و شاهد کاهش کمی و کیفی منابع آبی استان هستیم.

وی با بیان اینکه کمبود منابع آبی یکی از عوامل اصلی بازدارنده گسترش صنعت شیلات در استان است، گفت: با این وجود، حرکت‌های خوبی در بخش آبزیان شکل گرفته است و جای اقدامات بیشتر نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که دولت تسهیلاتی در راستای توسعه آبزی‌پروری به کشاورزان پرداخت کند شاهد گسترش این فعالیت‌ها در سطح استان خواهیم بود و می‌تواند به عنوان مشوق عمل کند، همان گونه که این کار در بخش آبیاری میکرو انجام شده و با توجه به استقبال گسترده کشاورزان و ارائه تسهیلات مورد نیاز، استان اصفهان رتبه نخست کشور در ایجاد و توسعه شبکه‌های آبیاری میکرو بدست آورد.

وی تصریح کرد: در بخش شهرک‌های ماهیان زینتی در شهرستان‌هایی همچون کاشان، نجف آباد و اصفهان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و اقدامات خوبی نیز در این نقاط در حال انجام و به نتیجه رسیدن است، البته امیدواریم سازمان آب نیز همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

کریمیان تصریح کرد: پرورش آبزیان دارای مزیت‌هایی همچون ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری اندک و بازدهی فراوان است و از طرفی به عنوان یک اقدام مناسب در بخش اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک ماهیان زینتی راوند کاشان عنوان کرد: شخص وزیر جهاد کشاورزی تاکید دارند که این طرح به صورت منحصر به فرد اجرایی شود، با جدیت پیگیر اجرای این طرح هستیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تامین آب آن انجام شده و مشکل آب در فاز یک وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با گلایه از اعمال تعرفه‌های سنگین آب برای بخش کشاورزی اعلام کرد: در راستای کمک به افزایش فعالیت‌های آبزی‌پروری و توسعه شیلات در سطح استان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و امیدواریم مشکلات موجود در بخش بودجه و اعتبارات این مقوله نیز برطرف شوند تا با آسودگی بیشتری به این مباحث ورود پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان رتبه اول کشور در زمینه تولید و پرورش ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است، از طرفی در بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز با جدیت وارد شده ایم و موفقیت‌های خوبی کسب شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید