Iranian Agriculture News Agency

1500 میلیارد ریال برای زنجیره تولید عشایر کشور اختصاص یافت




رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به حمایت از زنجیره تولید و توزیع محصولات دامی عشایر کشور برای سال 96 پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا کرمعلی قندالی روز دوشنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی عشایر گچساران افزود: این میزان تسهیلات یارانه دار با سود چهار درصد و دوره برگشت پنج‌ساله با ضمانت زنجیره‌ای برای عشایر مصوب شده است.
وی بیان کرد: برای ساماندهی تولیدات عشایری کشور برنامه‌های مختلفی در قالب اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سازمان است.
قندالی زنجیره تولید گوشت قرمز را از مهمترین این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: از محل صندوق توسعه ملی سالانه، اعتباراتی به این بخش اختصاص و به متقاضیان این طرح واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه 17 درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند افزود: 25 درصد گوشت، 35 درصد صنایع دستی و 25 درصد محصولات باغی و زراعی کشور از سوی این قشر مولد تولید می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: 28 درصد دام سبک کشور توسط عشایر پرورش می‌یابد.
وی نقش عشایر را در اقتصاد کشور مهم دانست و افزود: 500 میلیون تن انواع محصولات دامی، زراعی و صنایع دستی در سال گذشته از سوی این قشر تولید شد.
وی تصریح کرد: رفع مشکلات عشایر از جمله خرید تانکر آب‌رسانی سیار از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال آینده است.
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: هم اکنون بیش از چهار پروژه مهم در مناطق عشایری گچساران در دست اجراست.
قربان کرمی افزود: این طرح‌ها شامل آب‌رسانی به 700 هکتار از اراضی آبگندی، جاده‌های عشایری، زیرساخت‌های آبگندی و تجهیزات آب عشایر است.
وی بیان کرد: طرح آب‌رسانی به منطقه عشایری ˈآبگندیˈ هم‌اکنون بااعتباری بیش از 6 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 30 درصد در دست اجراست.
کرمی افزود: این طرح به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار و اسکان دائم 84 خانوار عشایری اجرا می‌شود.
کمک به تجهیزات سیار برای خدمات رسانی به عشایر، بهسازی و بازگشایی ایل راه‌ها و ارائه خدمات بهداشتی از مصوبات این بازدید بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید