Iranian Agriculture News Agency

خصوصیات یک فروشنده حرفه‌ای و موفق

خصوصیات یک فروشنده حرفه‌ای و موفق فروشندگی از آن دسته مشاغلی است که در پندار عوام نیاز به تخصص یا مهارت خاصی ندارد. اما تا کنون از خود پرسیده‌اید چرا یک فروشگاه مشتریان بسیار و درآمد ...



فروشندگی از آن دسته مشاغلی است که در پندار عوام نیاز به تخصص یا مهارت خاصی ندارد. اما تا کنون از خود پرسیده‌اید چرا یک فروشگاه مشتریان بسیار و درآمد فراوانی دارد و فروشگاه مشابه مراجعه کنندگان کمی دارد؟

تفاوت یک فروشنده موفق و یک فروشنده معمولی یا ناموفق در توانایی این افراد در جلب رضایت مشتری و درآمدزایی بیشتر است.

در ادامه با ما همراه باشید تا شنا را با برخی از ویژگی‌های یک فروشنده حرفه‌ای موفق آشنا کنیم.

احترام

ادب و احترام فروشنده، یکی از فاکتورهای اساسی جلب رضایت مشتری است. حتما برای شما هم پیش آمده که به منظور خرید محصولی وارد فروشگاهی شوید و مغازه دار مشغول بازی با تلفن همراه خود باشد یا از نشان دادن اجناس به شما ابراز نارضایتی نماید و در مقابل وارد مغازه‌هایی با فروشنده های خوش برخورد که تمام ویترین خود را برای نمایش اجناس به مشتری بهم می‌ریزند نیز شده‌اید. قضاوت با خودتان است که چه نوع رفتاری را می‌پسندید.

زمان

بدیهی است که اگر مدت زمان باز بودن و فعالیت فروشگاه شما بیشتر باشد، مشتریان کمتری را از دست خواهید داد. سعی کنید صبح‌ها زودتر از خواب برخیزید و مغازه را باز نمایید تا تک تک مشتریان، از بانوان خانه دار گرفته تا کارمندانی که پس از ساعت‌ها اضافه کاری به خانه برمی‌گردند را بدست آورید.

آگاهی

سعی کنید نسبت به یکایک محصولاتی که برای فروش عرضه می‌نمایید آگاهی و اطلاعات امل داشته باشید تا در صورتی که خریدار از شما سوالی پرسید، پاسخ قانع کننده به وی بدهید. در بسیاری از مواقع که خریدار برای انتخاب محصول دو دل است، اطلاعات شما می‌تواند منجر به یک خرید بزرگ و سودمند شود. پس دست به کار شوید، کاتالوگ محصولات و توضیحات پشت جعبه‌ها را مطالعه کرده و در صورت لزوم قدری از اینترنت برای یافتن اطلاعات بیشتر کمک بگیرید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید