Iranian Agriculture News Agency

۴ درس کارآفرینی توسط آری گلد

اگر کارآفرین هستید یا می‌خواهید گام در معرکه کارآفرینی بگذارید، این مقاله کمک زیادی به شما می‌کند.

۴ درس کارآفرینی توسط آری گلد

اگر کارآفرین هستید یا می‌خواهید گام در معرکه کارآفرینی بگذارید، این مقاله کمک زیادی به شما می‌کند.

وقت خودتان را با نگرانی در ایجاد تعادل بین کار و زندگی یا دنبال بهترین بودن خودتان تلف نکنید. رمز و رازهای تقلبی یا مهره‌هایی از هیچ ساخته می‌شوند، کسب‌وکاری را راه نمی‌اندازند چه برسد به اینکه سرمایه بانکی را ایجاد کنند.

در غیر این صورت بیست سال بعد که از خواب بیدار می‌شوید آدمی فقیر، عصبی هستید و خود را برای بحران میان‌سالی آماده می‌کنید.

در ادامه چهار رمز کاری مفید را می‌بینید که می‌توانید از آری گلد بیاموزید:

دقت کم‌توجهی را توسعه دهید

متخصصان بر این عقیده‌اند که بیشتر ذهن‌های بااستعداد و بهترین کارآفرینان یک ناراحتی مشترک داشتند؛ آن‌ها اختلال کم‌توجهی(بیش فعالی) داشتند.

در کتاب استاندارد گلد، آقای گلد آن را به‌عنوان "یک ناراحتی، یک حالت و یک کمبود" توصیف می‌کند. معلوم است، من یک سری انتقال‌دهنده‌های عصبی ویژه را نداشتم، یک ماده شیمیایی در مغر که رفتار را تنظیم می‌کند.

"ولی احتیاجی نیست آرام باشم. چیز بد در مورد گوشه‌های شما این است که لبه‌های خود را از دست می‌دهید. پس من به یکی از عمیق‌ترین معانی زندگی‌ام رسیدم. من خیلی سریع نبودم، بلکه بقیه جهان خیلی آهسته بود."

همچنین، من خیلی کارها را در زندگی‌ام انجام داده‌ام، یاد گرفتم یک مانع را به سود تبدیل کنم. به‌جای اختلال کمبود توجه من آن را مزیت کمبود توجه نامیدم.

من یاد گرفتم تا شرایط مثبت را ببینم، یک کاتالیزور که باعث پیشرفت من می‌شود، به‌جای مانعی که مرا بازدارد.

برای اینکه من می‌توانستم اطلاعات و شبیه‌سازی را زودتر تحلیل کنم، بنابراین می‌توانستم در مدت‌زمان کوتاه‌تری به اهداف بیشتری برسم.

برای اینکه نمی‌توانم یکجا ثابت بنشینم، ملاقات هم باید در حال حرکت باشند

جلسات برای بسیاری از افراد پرمشغله باعث دردسر است. گلد می‌گوید؛ "آن‌ها طبیعتاً دست و پاگیر هستند ولی همیشه دردسر ضروری هستند."

نکته مهم برای ملاقات مؤثر چیست؟ نکته مهم این است که تا جای ممکن آن را مختصر و کوتاه کنید.

طبق تئوری گلد؛ یک ملاقات نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد.

می‌خواهید بهتر شود؟یک ملاقات درحرکت برگزار کنید.

در حال راه رفتن به سمت ماشین، در حال راه رفتن به جلسات بعدی و حتی در حال راه رفتن به سرویس بهداشتی!

تماس تلفنی را فقط در اتاق جنگ برگزار کنید

تماس‌های تلفنی یکی از بزرگ‌ترین حواس‌پرتی‌ها در زندگی ماها هستند. برای کنار آمدن با صدها تماس تلفنی که قهرمان خیالی ما دریافت می‌کند، گلد یک سیستم تلفن هوشمندانه را ایجاد کرد.

این سیستم می‌تواند شخص، زمان‌بندی و دلیل تماس تلفنی را ردیابی کند. این به او این اجازه را می‌دهد تا یک لیستی از کسانی که در اولویت هستند، قابل‌چشم‌پوشی هستند و دیرتر می‌توان با آن‌ها جلسه گذاشت، را تهیه کند.

تئوری دیگر گلد؛ هیچ تماس تلفنی نباید بیشتر از دو دقیقه طول بکشد. اگر شما نمی‌توانید آنچه به آن نیاز دارید را در ۱۲۰ ثانیه واضح مشخص کنید، یک نامه بفرستید یا ایمیل بزنید.

در موقع لزوم ناهار بخورید!

آن‌ها زیاد می‌خورند و نصف روز را در حال خوردن هستند. موقع ترک کردن ساختمان، سوار ماشین شدن، رانندگی به سمت ناهار، نهار خوردن، برگشتن به سمت اداره، در ترافیک و برگشتن پشت میز همه این‌ها می‌تواند ۲ ساعت طول بکشد. فقط وقتی برای ناهار بروید که لازم است کسی را رودررو در میان روز ملاقات کنید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید