Iranian Agriculture News Agency

حمایت از توسعه فضای مجازی اقدام دولت یازدهم برای دسترسی آزاد به اطلاعات

سند نظام ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تدوین می شود/ تشکیل ستاد خبری وزارت جهاد کشاورزی در ایام نوروز 96

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین حمایت از توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از تمهیدات مهم دولت یازدهم در حوزه اطلاع رسانی برشمرد و بر استفاده از این امکانات برای انعکاس دستاوردهای کشاورزی تاکید کرد.

سند نظام ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تدوین می شود/ تشکیل ستاد خبری وزارت جهاد کشاورزی در ایام نوروز 96


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین حمایت از توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از تمهیدات مهم دولت یازدهم در حوزه اطلاع رسانی برشمرد و بر استفاده از این امکانات برای انعکاس دستاوردهای کشاورزی تاکید کرد.


به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ رمضان نژاد در گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی این وزارت، فضای مجازی را فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی بهنگام و موثر از برنامه ها،فعالیت ها و دستاوردهای بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: امروز با توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امکان اطلاع یابی و اطلاع رسانی فراگیر در خصوص مسایل حوزه کشاورزی فراهم شده است.
رمضان نژاد در ادامه این نشست از تشکیل ستاد خبری و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: ستاد خبری و اطلاع رسانی در نوروز 96 در مرکز و سازمان های استانی و وابسته به منظور پایش رویدادها و اطلاع رسانی به موقع از فعالیت های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در این ایام همچون سال گذشته فعال خواهد بود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سیاست وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار با اتکا به تولیدات داخلی است، با مقایسه قیمت برخی اقلام کشاورزی پیش و پس از استقرار دولت یازدهم خاطرنشان کرد: قیمت یک کیلوگرم مرغ در شهریور 84 حدود 1614 تومان بود، در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در شهریور 92 به 6470 تومان رسید و قیمت امروز مرغ هر کیلو 6750 تومان است.
رمضان نژاد اضافه کرد: طی هشت سال پیش از دولت یازدهم، قیمت مرغ 300 درصد رشد داشته در حالی که طی سه سال و نیم اخیر این افزایش کمتر از نرخ تورم و حدود 5 درصد بوده و این مساله نشان دهنده اقدامات دولت در حمایت و پایداری تولید داخلی است.
وی درباره تولید برنج نیز اذعان کرد: ما در تولید برنج در سال 92 حدود 40 درصد و امسال با وجود کاهش سطح زیرکشت به خاطر محدودیت کشت در مناطق غیر شمال کشور به 76 درصد خود اتکایی رسیدیم که این امر با افزایش بهره وری و در پی اقداماتی همچون توسعه مکانیزاسیون،اصلاح و نوسازی اراضی شالیزاری و کشت دوم حاصل شده است.
رمضان نژاد در همین حال یادآور شد: به علت مجموعه اقدامات و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و رونق تولید، تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شمال کشور کاهش و قیمت اراضی شالیزاری شمال کشور حداقل 5 برابر افزایش یافته است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزایش 50 درصدی تولید شکر داخلی را از موفقیت های مهم وزارت جهاد کشاورزی دانست و آن را رکوردی بی سابقه در تاریخ 120 ساله اخیر کشور عنوان کرد.
وی افزود: میزان خوداتکایی در تولید شکر از 46 درصد در سال 92 با اقدامات صورت گرفته به 72 درصد رسیده به طوری که تولید آن از یک میلیون و یکصد هزار تن در سال 92 به یک میلیون و 650 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.
رمضان نژاد در همین حال آرامش حاکم در بازار محصولات کشاورزی و عرضه فراوان محصولات کشاورزی در هفته پایانی سال را نتیجه افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید دانست.



وی با اشاره به کمبود آب در کشور و لزوم سازگاری با شرایط اقلیمی جدید تصریح کرد: با توجه به این که توسعه پرورش و تولید ماهی در خشکی به علت کم آبی میسر نیست، وزارت جهاد کشاورزی طی سه سال گذشته بر استفاده از ظرفیت آب های شمال و جنوب کشور برای تولید آبزیان تمرکز داشته است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت یک میلیون تن آبزی پروری دریایی به روش پرورش در قفس یعنی معادل کل تولیدات شیلاتی فعلی در کشور وجود دارد و تولید 200 هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس در برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است.
وی اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح 500 هزار هکتار در دولت یازدهم و بکارگیری سیستم میکرو و زیر سطحی، تغییر فصل کشت از بهار به پاییز و استفاده از بذور اصلاح شده، زودرس و مقاوم به شوری و خشکی را از اقدامات سازگارانه وزارت جهاد کشاورزی با شرایط اقلیمی عنوان کرد.
رمضان نژاد در ادامه با بیان این که جایگاه روابط عمومی ها در دولت یازدهم در بخش کشاورزی رو به رشد بوده است، از تدوین سند نظام ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: تصویب نظام ارتباطات و اطلاع رسانی به عنوان یک سند در مرحله بررسی نهایی مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه قرار دارد و این سند به تثبیت و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در وزارت جهاد کشاورزی کمک خواهد کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اذعان به این که طی دولت یازدهم در بخش کشاورزی دستاوردهای زیادی حاصل شده است، از مدیران روابط عمومی سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور خواست در زمینه نشر اخبار و اطلاعات حوزه های مختلف مربوط به بخش کشاورزی و تنویر افکار عمومی بیشتر تلاش کنند./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید