Iranian Agriculture News Agency

آجیل و خشکبار شهرستان آذرشهر می تواند نیاز کل خاورمیانه را تامین نماید

فرماندار شهرستان آذرشهر با بیان اینکه آجیل و خشکبار شهرستان آذرشهر می تواند نیاز کل خاورمیانه را تامین نماید گفت: اگر نسبت به بسته بندی و فرآوری اصولی، بهداشتی و مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه محصولات اقدام کنیم شهرستان آذرشهر می تواند حرف اول و آخر را در زمینه خشکبار در کشور و کل خاورمیانه داشته باشد.

آجیل و خشکبار شهرستان آذرشهر می تواند نیاز کل خاورمیانه را تامین نماید

فرماندار شهرستان آذرشهر با بیان اینکه آجیل و خشکبار شهرستان آذرشهر می تواند نیاز کل خاورمیانه را تامین نماید گفت: اگر نسبت به بسته بندی و فرآوری اصولی، بهداشتی و مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه محصولات اقدام کنیم شهرستان آذرشهر می تواند حرف اول و آخر را در زمینه خشکبار در کشور و کل خاورمیانه داشته باشد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، تقی کرمی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره نان و شیرینی های سنتی و محلی قاضی جهان با اشاره به ارایه تسهیلات به دهیاری‌ها، عنوان کرد: از سال 82، 430 میلیارد تومان به دهیاری‌ها تسهیلات داده شده که 300 میلیارد تومان آن در زمان دولت تدبیر و امید بوده است.

کرمی افزود: در طول سال جاری با 16 هزار تن قیر رایگان، معابر 200 روستای استان قیرکشی شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی روستاهایی که به شهر تبدیل شده اند فقط نام شهر را یدک می‌کشند افزود: توسعه در ذات هر منطقه است و با الفاظ هیچ منطقه ای توسعه نمی یابد؛ بنابراین آرزو می کنم هیچ روستائی به شهر تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه زیبایی قاضی جهان در تولید، فرآوری و بسته بندی محصولات خشکبار و همچنین صنایع دستی آن است، افزود: اگر قرار باشد روستاهایمان به یک شهر، مصرف کننده و باری بر دوش ملت ایران تبدیل شوند آرزو می کنم الی الابد هیچ روستائی به شهر تبدیل نشود.

کرمی با بیان اینکه تبدیل برخی روستاها به شهر جز از بین بردن زمین‌های زراعتی و فضای سبز و جایگزینی ساختمان‌ها به جای درختان و فضاهای سبز هیچ عاید دیگری ندارد و با اجرای چنین طرح هایی کشاورزی و دامداری و تولیدات روستایی به سمت نابودی و انقراض کشیده می‌شود افزود: براساس ضوابط و مقررات شهرسازی، در شهرها امکان کشاورزی و دامداری وجود ندارد، به همین دلیل فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در مناطق روستایی که به شهر تبدیل شده است، با محدودیت مواجه می‌شود و همین مساله باعث از بین رفتن اشتغال در این مناطق خواهد شد و فعالیت اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی و دامداری در روستاهایی که اکنون به شهر تبدیل شده، تعطیل یا بسیار کمرنگ شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات صورت پذیرفته در روستاها از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افزود: در زمینه ارائه خدمات اینترنت تا قبل از سال 92 تنها 157 روستا استان آذربایجان شرقی از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند بودند که هم اکنون 1100 روستای آذربایجان شرقی به شبکه گسترده اینترنت پرسرعت مجهز شده اند.

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این جشنواره گفت: برگزاری نمایشگاه خشکبار، صنایع دستی و جشنواره نان و شیرینی های سنتی قاضی جهان گام نخست برای خودکفایی و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است که امروز در قاضی جهان شکل گرفته است.

یدالله الهیاری با بیان اینکه آجیل و خشکبار شهرستان آذرشهر می تواند نیاز کل خاورمیانه را تامین نماید گفت: اگر نسبت به بسته بندی و فرآوری اصولی ، بهداشتی و مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه محصولات اقدام کنیم شهرستان آذرشهر می تواند حرف اول و آخر را در زمینه خشکبار در کشور و کل خاورمیانه داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد شهرک آجیل پزان در ممقان و ایجاد شهرک خشکبار در آذرشهر افزود: اینگونه حرکت ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بوده و از این طریق می توان در زمینه توانمندسازی و شکوفایی اقتصاد منطقه قدمهایی شایسته ای برداشت.

فرماندار شهرستان آذرشهر با بیان اینکه جشنواره قاضی جهان و نمایشگاه هایی که در حاشیه آن در زمینه خشکبار، صنایع دستی و شیرینی های سنتی و محلی قاضی جهان برپاگردیده مصداق بارز قدم نهادن در مسیر اقتصادمقاومتی استف ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی آنچه داریم را از درون پویا نماییم و ضمن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی ، ارزش افزوده ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید