Iranian Agriculture News Agency

توزیع میوه شب عید در 365 مرکزعرضه در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان در 365 مرکز عرضه از 25 اسفند ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و تا 15 فروردین‌ ماه 96 ادامه می‌یابد

توزیع میوه شب عید در 365 مرکزعرضه در آذربایجان غربی



رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان در 365 مرکز عرضه از 25 اسفند ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و تا 15 فروردین‌ ماه 96 ادامه می‌یابد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها و تعمهیدات اتخاذ شده با هدف تنظیم بازار ایام پایانی سال و روزهای عید، 3500 تن پرتقال و هزار تن سیب درختی مورد نیاز مردم استان به اندازه کافی تامین و عرضه می شود و هیچ گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد .

کریم زاده افزود: 365 مرکز عرضه توسط شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعاون روستایی برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان پیش بینی شده که این تعداد مراکز عرضه در سطح شهرستان‌ها و دهستان‌های پرجمعیت که دارای شبکه‌های اتحادیه تعاون روستایی هستند، در نظر گرفته شده است که از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه 96 شاهد توزیع میوه تنظیم بازار در این محل ها خواهیم بود .

وی ادامه داد: روند خرید و ذخیره سازی توسط شبکه تعاون روستایی ادامه دارد و براساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده هیچ گونه نگرانی در تامین منابع پروتئینی و میوه شب عید در استان نخواهیم داشت و به تدریج متناسب با میزان تقاضا میوه شب عید شامل پرتقال از نوع اول به قیمت 3900 تومان و از نوع دوم به قیمت 1700 تومان و سیب درختی به قیمت 3300 به بازار مصرف عرضه می شود .

کریم زاده ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش خاطر نشان کرد: سایر اقلام مورد نیاز مردم درشب عید شامل برنج، اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید و شکر نیز به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و اداره غله و خدمات بازرگانی خرید و ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز برای ایجاد تعادل دربازار عرضه خواهد شد .

وی تصریح کرد: هم اکنون قیمت عرضه مرغ منجمد برای مصرف کنندگان در حدود 5750- 5850 تومان، گوشت قرمز داخلی 21500 تومان و گوشت قرمز وارداتی به قیمت 23000 تومان مصوب شده است و مرغ کمتر از شش ماه تاریخ مصرف در انبارهای شرکت پشتیبانی اموردام موجود نیست و قابلیت های ماندگاری آنها بسیار بالاست که در فروشگاه های زنجیره ای و تعدادی از فروشگاه های سطح شهر برای رفاه عموم مردم استان عرضه می شود .

این مسئول با اشاره به توزیع روزانه 20 تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی اموردام تاکید کرد: در تمامی ایام تعطیلات نوروزی شرکت پشتیبانی اموردام از ساعت 9 صبح الی 13 عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان برای تامین مصارف آنان و تعادل بخشی به بازار است .

لازم به یادآوری است از چند سال پیش مسئولیت تنظیم بازار شب عید به وزارت جهادکشاورزی و نظارت بر نحوه اجرای آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید