Iranian Agriculture News Agency

در حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت

تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید کشت و صنعت مغان/ محمدی رفت، پورپیغمبر آمد

سرانجام وزیر جهاد کشاورزی پس از پذیرش استعفای اروجعلی محمدی، با صدور حکمی میرجمال الدین پورپیغمبر را به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منصوب کرد.

تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید کشت و صنعت مغان/ محمدی رفت، پورپیغمبر آمد

سرانجام وزیر جهاد کشاورزی پس از پذیرش استعفای اروجعلی محمدی، با صدور حکمی میرجمال الدین پورپیغمبر را به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، محمد علی جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی که در آئین معارفه مدیرعامل و هیئت مدیره جدید شرکت که با حضور مدیرکل امور استان ها - مدیر کل تحول و نوسازی و مدیرعامل شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و جمع کثیری از کارکنان و مدیران شرکت و مشاور نماینده حوزه انتخابیه شهرستان های پارس آباد و بیله سوار سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: در حوزه کشاورزی کارهای بسیار امیدبخشی انجام شده است و در گذشته که وارد کننده 5 میلیون تن گندم بودیم، هم اکنون نه تنها به خودکفایی رسیده ایم بلکه مازاد بر نیاز آن یعنی بیش از یک میلیون تن نیز صادر شده و در حوزه بهبود آب کشاورزی هم کارهای بسیار جدی در دولت تدبیر و امید انجام گردیده است.

وی با تجلیل از اقدامات اروجعلی محمدی در طول سه سال خدمت در کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد: این شرکت با احیاء و نوسازی در بخش های زراعت، تولید بذر، باغبانی، گوشت و فراورده های لبنی، تولید شکر و خصوصا مکانیزاسیون گام های موثری را برداشته شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به تغییرات انجام گرفته در هیات مدیره این شرکت گفت: تغییرات مدیریتی جزو راهکارهای مهم در نظام تحول اداری است و با بررسی های انجام شده و مذاکرات به عمل آمده، میرجمال الدین پور پیغمبر، به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت از سوی وزیر جهاد کشاورزی منصوب و معرفی شده است.

مدیرعامل سابق: کشت و صنعت و دامپروری مغان، همانند پارس جنوبی برای نفت ایران

پیش از سخنان معاون وزیر، اروجعلی محمدی مدیر عامل سابق کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: سعی و تلاش ما در این مدت تقویت شرکت بود که خوشبختانه در این مدت توانستیم با تقویت لبنیات و گوشت، هزینه و خرج روزانه را تامین و کنترل کنیم و نقدینگی شرکت را از 110 میلیارد تومان در سال 92 خورشیدی به 270 میلیارد تومان در سال جاری رسانیدم.

به گفته وی با این روند، شرکت از مرحله رکود عبور کرده است و سال 1396 خورشیدی، سال شکوفائی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خواهد بود.


محمدی در پایان سخنان اش افزود: از حرکت های شاخص انجام گرفته در این مدت این بود که در این کوتاه مدت توانسته ایم به میزان 80 میلیارد تومان به بنیان شرکت سرمایه گذاری کنیم که با این روش جلو خصوصی سازی را سد نمودیم و با افتخار این موضوع زبانزد خاص و عام هست که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، همانند پارس جنوبی برای نفت ایران است.

مدیرعامل جدید: کشت و صنعت و دامپروری مغان؛ نگین بخش کشاورزی خاورمیانه

در ادامه، میر جمال الدین پور پیغمبر ، مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که پیش تر در سمت معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل فعالیت داشت، اظهار امیدواری کرد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه تلاش به کار گرفته خواهد شد تا این شرکت بزرگ روزبه روز توسعه یابد.

میرجمال الدین پورپیغمبر

مدیر عامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

وی افزایش مکانیزاسیون شرکت و تغییر رویه آبیاری، زمینه خاک ورزی، کشاورزی دقیق، ایجاد توسعه گلخانه، توسعه باغات، تولید زیتون و روغن زیتون، توسعه گیاهان دارویی تولید نهال و بذر و ایجاد زنجیره های تولید و در کنار این ها، بحث اشتغال و کارآفرینی را از برنامه های اساسی برای تداوم توسعه شرکت اعلام کرد تا این شرکت که به تعبیر مدیرعامل جدید، "نگین خاورمیانه" محسوب می شود، همچنان در تولیدات کشاورزی محور قرار گیرد.

در پایان این مراسم که اسکانلو، مشاور عالی شکور پورحسین، نماینده حوزه انتخابی پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، با اهدای لوح تقدیری از زحمات اروجعلی محمدی، قدردانی شد.

معرفی هیات مدیره جدید با احکام وزیر

بر اساس گزارش خبرنگار ایانا با صدور احکام جدید، میر جمال الدین پورپیغمبر به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، عدیل سروی به عنوان رئیس هیئت مدیره، شهریار نگاهی، نائب رئیس و محمود علایی و صادق نادری به عنوان اعضای هیئت مدیره از سوی وزیر جهاد کشاورزی انتصاب و معرفی شدند.

شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری و دامپروری مغان درسال 1353 خورشیدی درقسمتی از اراضی دشت مغان استان اردبیل به منظور بهره‌برداری از امکانات اقلیمی دشت و ارتقاء کشاورزی و صنعت در منطقه تأسیس شد و امروزه دشت مغان به یکی از قطب‌های پیشرفته در زمینه کشاورزی، دامپروری، باغداری و صنایع‌ وابسته است./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید