Iranian Agriculture News Agency

محمود حجتی در جلسه شورای معاونان و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها:

درآمد کشاورزان گندمکار بیش از سه برابر شده است/ اولویت جهاد کشاورزی،برگرداندن ارزش افزوده تولید کشاورزی به محیط تولید و روستاهاست

 در سال 92 کل درآمد گندمکاران از محل فروش گندم به دولت چهار هزار میلیارد تومان بود، در حالی که این درآمد در سال جاری به 14 هزار و 700 میلیون تومان افزایش یافته و درآمد کشاورزان گندمکار بیش از سه برابر شده است.

درآمد کشاورزان گندمکار بیش از سه برابر شده است/ اولویت جهاد کشاورزی،برگرداندن ارزش افزوده تولید کشاورزی به محیط تولید و روستاهاست
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در نتیجه حمایت، پشتیبانی و مدیریت مناسب در دولت یازدهم دستاورد های بی نظیری در بخش کشاورزی حاصل شده است.
به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در جلسه شورای معاونان و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها که امروز در محل این وزارت برگزار شد، با بیان این که دستاورد های بی نظیری در بخش کشاورزی در دولت یازدهم حاصل حمایت، پشتیبانی و مدیریت مناسب بوده است،تصریح کرد: در این دوره، با اتخاذ راهبرد افزایش بهره وری علی رغم کاهش سطح زیر کشت و کاهش آب در اختیار بخش کشاورزی، تولیدات کشاورزی افزایش یافته است.
وی با اشاره به این که افزایش تولید و خودکفایی در گندم با اتخاذ روش های بهره ورتر در همه مراحل کاشت،داشت و برداشت تحقق یافته،خاطرنشان کرد: در تولید شکر به عنوان یکی دیگر از کالاهای راهبردی کشاورزی نیز رشد تولید 50 درصدی به دست آمده و تولید این محصول از 1.1میلیون تن در سال 92 به 1.65 میلیون تن درسال 95 افزایش یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان و روستاییان را از دیگر آثار و نتایج افزایش تولیدات کشاورزی ناشی از بهره وری اعلام کرد و افزود: در سال 92 کل درآمد گندمکاران از محل فروش گندم به دولت چهار هزار میلیارد تومان بود، در حالی که این درآمد در سال جاری به 14 هزار و 700 میلیون تومان افزایش یافته و درآمد کشاورزان گندمکار بیش از سه برابر شده است.
حجتی تصریح کرد: افزایش تولیدات کشاورزی در پرتو بهره وری و در نتیجه استفاده از نهاده های با کیفیت موجب هزینه های کمتر و برداشت محصول بیشتر از سوی تولیدکنندگان شده و به بهبود درآمد، معیشت و زندگی کشاورزان و روستاییان انجامیده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که استقرار واحد های خدماتی و صنایع کشاورزی در خارج از مناطق تولید و روستاها، سبب مهاجرت برای اشتغال در این واحدها در کلان شهرها شده است،تاکید کرد: اولویت وزارت جهاد کشاورزی،برگرداندن ارزش افزوده تولید کشاورزی به محیط تولید و روستاها است و صنایع تبدیلی،فراوری،سردخانه ها ، کشتارگاه ها در مناطق تولیدی احداث و ایجاد می شوند.
وی با اشاره به این که افزایش سرمایه بانک کشاورزی به عنوان مهمترین نهاد تامین کننده منابع مالی بخش کشاورزی جهت نقش آفرینی بیشتر در این بخش از اقدامات موثر در این دوره بوده است،یاد آور شد: سرمایه بانک کشاورزی از 1800میلیارد تومان در سال 92 طی دو مرحله به 6100 میلیارد تومان افزایش یافته است.
حجتی اضافه کرد:این افزایش سرمایه، بانک کشاورزی را قادر می سازد بیش از گذشته در خدمت کشاورزان، تولید کنندگان و روستاییان قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی در پایان تداوم و پیگیری برنامه های افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های تولیدی جدید و اعمال حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال 96 اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید