Iranian Agriculture News Agency

اراضی زراعی و باغی آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی 96-95، بیش از 137 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته است که از این میزان نزدیک به 16 هزار هکتار از محصولات باغی و نزدیک به 121 هزار هکتار محصولات زراعی هستند

اراضی زراعی و باغی آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی



رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی 96-95، بیش از 137 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته است که از این میزان نزدیک به 16 هزار هکتار از محصولات باغی و نزدیک به 121 هزار هکتار محصولات زراعی هستند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات طبیعی و ستاد بیمه کشاورزی استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک برگزار شد، با بیان اینکه وجود بیمه کشاورزی نگرانی کشاورزان را در خصوص خسارت احتمالی حوادث غبیر مترقبه مرتفع می کند، افزود: با توجه به تهدیدها و خطرهای موجود در بخش کشاورزی، بیمه در این بخش به عنوان یک سیاست مطمئن حمایتی عمل می کند .

کریم زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان نسبت به سایر استان های کشور، آذربایجان غربی جزو استان های خشک و نیمه خشک است و اکثرحوادث طبیعی و پیش بینی شده در استان ما احتمال وقوع دارد .

وی با اعلام اینکه قسمتی ازاعتبار صندوق بیمه توسط دولت پرداخت می شود، اظهار کرد: 52 میلیارد تومان غرامت در سال زراعی 94-93 برای خسارت محصولات کشاورزی پرداخت شده بود و همچنین پیش بینی پرداخت غرامت در سال زراعی 95-94 به میزان 42 میلیارد و 647 میلیون تومان بود که تا کنون 20 درصد غرامت محصول گندم و 50 درصد غرامت بخش طیور پرداخت شده است .

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال همچنین نزدیک به 6 میلیون و 652 هزار قطعه در واحدهای طیور و 92 هزار کلونی زنبور عسل در زنبورستانهای استان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند که بیمه طیور نسبت به سالهای گذشته از رشد خوبی برخوردار است .

وی با اشاره به ضرورت ارائه گزارش های به موقع هواشناسی برای پیشگیری از خسارت ها و کاهش وقوع آن، اضافه کرد: به دلیل گزارش های به هنگام و اطلاع رسانی های هواشناسی و ایجاد آمادگی در کشاورزان باعث شد در پاییز سرد و خشک امسال شاهد کاهش خسارت وارده به بخش کشاورزی باشیم .

در ادامه این جلسه، مسئول حوادث غیرمترقبه و ستاد بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه بوکان با 34 هزار هکتار سطح تحت پوشش بیمه رتبه اول استان را دارد، گفت: شهرستان های مهاباد و تکاب با 15 هزار هکتار، پلدشت با 7 هزار و 800 و ارومیه با 7 هزار و 500 هکتار سطح تحت پوشش بیمه، در ردیف های بعدی بیمه محصولات زراعی قرار دارند .

محمد احرامی با اشاره به مشکلات پیش روی بیمه کشاورزی در سال زراعی 94-93، اظهار کرد: عدم پرداخت به موقع غرامت خسارت محصولات کشاورزی و عدم تایید به موقع خسارت محصولات کشاورزی در سال زراعی 95- 94 از جمله مشکلات موجود در خصوص بیمه کشاورزی است .

وی با اشاره به خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی در سال زراعی جاری، ادامه داد: خسارت ناشی از بارش برف و شکستن درختان غیرمثمر در آبان ماه به در چالدران، خسارت ناشی از بارش برف و شکستن درختان غیرمثمر و مثمر و ریزش گلخانه و خسارت به محصول کلزا در سطح 28 هکتار در ماکو، خسارت برف به گلخانه ها در آبان ماه در ارومیه، خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات گندم و جو در تکاب و بروز خشکسالی در سطح 36 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی در سلماس از جمله این خسارت ها در سال زراعی 96-95 هستند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید