Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق کشور در آخرین روز سال 95





سازمان هواشناسی با پیش بینی بارندگی برای 20 استان کشور در آستانه سال جدید، از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی کشور، «احد وظیفه» مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به عبور متناوب سامانه های بارشی، افزود: امروز (جمعه) بارش باران در استان های لرستان، و شمال خوزستان پیش بینی می شود، اما از فردا بارش باران و برف را در شرق آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی، همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در ارتفاعات برف در استان های کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان و زنجان و رگبار باران گاهی رعد وبرق در خراسان جنوبی شاهد خواهیم بود.
به گفته این مسئول، از بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، بارش باران گاهی با رعد و برق در ایلام، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان و ایلام و بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و خوزستان پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها درشمال و شرق خوزستان، لرستان، فارس، نیمه غربی کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام، بارش باران و برف در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، همدان و مرکزی برای آخرین روز سال 95 پیش بینی می شود.
وظیفه همچنین با اشاره به نخستین روز سال 96، بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در جنوب فارس، مرکز و نیمه جنوبی کرمان و غرب هرمزگان پیش بینی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید