Iranian Agriculture News Agency

هشدار در خصوص عرضه نوعی بادام زمینی در خراسان رضوی

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی خراسان رضوی در خصوص فروش برخی از نمونه های بادام زمینی با پوست، در سطح خرده فروشی آجیل در استان، هشدار داد.

هشدار در خصوص عرضه نوعی بادام زمینی در خراسان رضوی

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی خراسان رضوی در خصوص فروش برخی از نمونه های بادام زمینی با پوست، در سطح خرده فروشی آجیل در استان، هشدار داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی، سید حمیدرضا جوادی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس بازدید میدانی از عرضه کنندگان آجیل و خشکبار، نمونه هایی از بادام زمینی با پوست در سطح خرده فروشی آجیل مشاهده شده که منشا تولید آن نامعلوم و احتمال قاچاق از افغانستان با مبدا آمریکا است .

وی ضمن هشدار به بنکداران و خرده فروشان خشکبار در سطح شهرستان ها در خصوص عرضه این نوع بادام زمینی افزود: محموله های بادام زمینی باپوست که در مناطق کشاورزی استان های شمالی نظیر آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، رشت، هشتبر و آبکنار انزلی تولید می شود ، تنها با ارائه فاکتور معتبر قابل عرضه در سطح خرده فروشی است و محموله های فاقد فاکتور به ظن قاچاق، بایستی جمع آوری شود .

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی خراسان رضوی اشاره کرد: محصول مذکور به ظن قاچاق، آلوده به نوعی میکرب بی هوازی بوده و مصرف آن عوارض بیماری در دستگاه گوارش و تنفسی انسان را در پی خواهد داشت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید