Iranian Agriculture News Agency

از سوی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن برگزار شد:

دومین کارگاه آموزشی سنجش از دور در آبیاری برای کارشناسان افغانستان

رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری گفت: با وجود مشکلات فراوان ایجاد شده به دلیل استفاده بیش از حد از منابع آب و سفره های آب زیرزمینی بهره برداری مناسبی نیز از محصولات کشاورزی صورت نمی گیرد.

دومین کارگاه آموزشی سنجش از دور در آبیاری برای کارشناسان افغانستان

دومین کارگاه مشترک سنجش از دور در آبیاری بین پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن برای 15 نفر از کارشناسان نقشه برداری وزارت زراعت و آبیاری جمهوری اسلامی افغانستان در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزش مشترک سنجش از دور سیستم اطلاعات جغرافیایی در آبیاری اظهار داشت: این دوره برای دومین سال در کشور ایران برای کارشناسان و دانشجویان افغان برگزار شد و بعد از دو هفته به پایان رسید.

نیک کامی با بیان اینکه امیدوارم دانشجویان و کارشناسان این دوره پس از بازگشت به کشور خود از آموزش های این دوره استفاده کنند، ادامه داد: من غبطه می خورم که چرا کارشناسان و دانشجویان کشورمان از آموزش های این دوره در کشور به شکل مناسب استفاده نمی کنند و بهره نمی برند.

وی با بیان اینکه کشور ایران درباره مسئله آب مشکلات فراوانی دارد، افزود: در دشت های ایران به دلیل استفاده غیر مناسب از منابع آب چاله های عظیمی شکل گرفته است.

رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در پایان با تأکید بر استفاده از این علوم در مسائل کشاورزی کشور بیان کرد: با وجود مشکلات فراوان ایجاد شده به دلیل استفاده بیش از حد از منابع آب و سفره های آب زیرزمینی بهره برداری مناسبی نیز از محصولات کشاورزی صورت نمی گیرد .

گفتنی است در این دوره آموزشی نماینده ارشد جایکا و سفارت کشور ژاپن، معاون نماینده ارشد جایکا ژاپن، کارشناس و نماینده جایکا ژاپن در ایران و همچنین مدرسان پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید