Iranian Agriculture News Agency

سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد:

زنان نقش مهمی در سیستم های کشاورزی و مواد غذایی بازی می کنند

سازمان ملل روز جهانی زن (8 مارس) را با هدف تقویت قدرت زنان در مناطق روستایی و نقش آن ها در مبارزه با گرسنگی در جهان گرامی داشت.

زنان نقش مهمی در سیستم های کشاورزی و مواد غذایی بازی می کنند

سازمان ملل روز جهانی زن (8 مارس) را با هدف تقویت قدرت زنان در مناطق روستایی و نقش آن ها در مبارزه با گرسنگی در جهان گرامی داشت.

به گزارش ایانا از وب سایت FARMINGUK ، رهبران سازمان ملل متحد، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی ( IFAD ) و برنامه جهانی غذا ( WFP ) جهان خاطر نشان کردند که زنان و دختران نقش مهمی در دستیابی به هدف توسعه پایدار 2030 ، و به طور ویژه در از بین بردن گرسنگی و فقر شدید بازی می کنند: "زنان نقش مهمی در سیستم های کشاورزی و مواد غذایی نه تنها به عنوان کشاورز، بلکه به عنوان تولید کننده مواد غذایی ،بازرگانان و مدیران، بازی می کنند." این سخنان را خوزه گرازیانو دا سیلوا ، مدیرکل فائو، به مناسبت روز جهانی زن بیان کرد.

وی افزود: "با این حال، زنان همچنان هم با محدودیت های عمده در مناطق روستایی ، بازار کار و در زنجیره ارزش کشاورزی روبه رو هستند. آن ها در شغل های کم درآمد و بدون حمایت قانونی و یا اجتماعی کار می کنند. این محدویت ها مانعی برای پیشبرد مهارت ها و کسب درآمد و دسترسی به فرصت های اشتغال آن ها است."

پرنسس Anne ، دختر ملکه الیزابت بریتانیا در این باره گفت: "برای همه زنانی که در این بخش (کشاورزی) سخت کار می کنند، و نامی از ان ها در کسب وکار ها به چشم نمی خورد امیدوارم که با امکانات فراهم شده به پیشرفت دست یابند."

گرازیانو دا سیلوا به این نکته اشاره کرد که با این حال، در سراسر جهان، آینده امنیت غذایی جهانی بستگی به توجه کردن به پتانسیل زنان دارد.

وی گفت: "دستیابی به برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان مسئله حیاتی در مبارزه با فقر شدید، گرسنگی و سوء تغذیه است که به شدت روی آن در دستور کار توسعه پایدار 2030 تاکید شده است."

Kanayo F. Nwanze ، رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی گفت: " باید به این واقعیت برسیم که ما هرگز نمی توانیم بدون توانمند سازی زنان روستایی بر فقر و گرسنگی غلبه کنیم."

وی افزود: "ما شواهدی از سراسر جهان داریم که توانمندسازی زنان در مناطق شهری و روستایی ، به رشد اقتصادی بالاتر و کیفیت بهتر زندگی برای زنان و مردان به طور یکسان، منجر شده است."

Kanayo F. Nwanze یاداور شد: " با وجود پیشرفت، همچنان زنان روستایی بار نیروی کار مزرعه و درآمد پرداخت نشده را بر دوش می کشد که این باعث جلوگیری از حضور آن ها در فعالیت های درآمد زا شده است."

وی گفت: "بهبود دسترسی زنان روستایی به فن آوری به عنوان یک ابزار مهم می تواند در زمان و کار صرفه جویی کند. تغییر باور جنسیتی درون خانواده نیز مسئله ای مهم در توانمند سازی زنان و مشارکت آن ها در تصمیم گیری زندگی شان به شمار می رود."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید