Iranian Agriculture News Agency

مشاور معاون ترویج کشاورزی خبر داد:

ساخت 100 اپلیکیشن برای استفاده از تلفن همراه در اجرای برنامه های ترویجی در سال آینده

مشاور معاون ترویج کشاورزی گفت: برنامه اصلی معاونت برای استفاده از تلفن همراه ساخت اپلیکیشن ها و یا برنامه های کاربردی در قالب نرم افزارهای ساده به زبان فارسی به همراه کلیپ آرت های تصویری یا همان اشکال ساده برای شناسه متن های نوشتاری است که بهره برداران در تمام سطوح تحصیلی بتوانند به سادگی از این اپلیکیشن ها استفاده کنند.

ساخت 100 اپلیکیشن برای استفاده از تلفن همراه در اجرای برنامه های ترویجی در سال آینده

مشاور معاون ترویج کشاورزی از ساخت 100 اپلیکیشن برای استفاده از تلفن همراه در اجرای برنامه های ترویجی در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی معاونت ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سرافرازی با بیان این مطلب گفت: ما در کنار مجموعه هایی نظیر انواع رسانه های نوشتاری که همواره از آنها برای انتقال دانش به بهره بردار استفاده می کنیم، امکانات بالقوه دیگری نظیر تلفن همراه داریم.
وی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در روستاها بالاست و به همین دلیل یکی از جدیدترین ابزارهایی که درحال استفاده از آن هستیم، تلفن همراه است. هرچند دنیا خیلی زودتر سراغ آن رفته است. برای انتقال دانش به بهره بردار آمارهایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می دهد حاکی از ضریب نفوذ بالای 80 تا 90 درصد تلفن همراه در روستاهای کشور است. طبیعتاً تلفن همراه وسیله بسیار مناسبی به شمار می رود که ما بتوانیم به ساده ترین شکل و سریع ترین زمان ممکن جدیدترین یافته ها و دانش روز کشاورزی را در اختیار مروجان و کشاورزان قرار دهیم.
مشاور معاونت ترویج کشاورزی در عین حال یادآور شد: تنها مشکل موجود دسترسی به اینترنت در روستاهاست که حسب برنامه ای که وزارت جهاد کشاورزی دارد، قرار شده در قالب برنامه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش وسیعی از روستاهای کشور مجهز به اینترنت شوند. این کار ما را خیلی آسان می کند. برنامه اصلی معاونت برای استفاده از تلفن همراه ساخت اپلیکیشن ها و یا برنامه های کاربردی در قالب نرم افزارهای ساده به زبان فارسی به همراه کلیپ آرت های تصویری یا همان اشکال ساده برای شناسه متن های نوشتاری است که بهره برداران در تمام سطوح تحصیلی بتوانند به سادگی از این اپلیکیشن ها استفاده کنند.

سرافرازی گفت: امیدواریم که تا سال آینده بتوانیم حدود 100 اپلیکیشن را در راستای اولویت های وزارت جهاد کشاورزی تولید کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار این حرکت، تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی برای نخستین بار راه اندازی شد که در حال حاضر حدود دو هزار اثر ترویجی به ساده ترین زبان با کیفیت مناسب در اختیار مروجان و کشاورزان به صورت رایگان قرار دارد و با مراجعه به سایت می توانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. در عین حال ما برای تمام مراکز جهاد کشاورزی دهستان از رسانه های نوشتاری و مکتوب هم در نسخ مورد نیاز طراحی، تهیه و چاپ و توزیع کرده ایم .

مشاور معاونت ترویج کشاورزی با بیان اینکه در شرایط فعلی وزارت جهاد کشاورزی در تمامی سطوح به موضوع ترویج به خصوص در سطح مدیران کلان توجه ویژه ای نشان می دهد، افزود: مدیران و مسئولان معاونت ترویج با سفر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها اطلاعات لازم در خصوص نظام نوین ترویج و نقش شبکه مدیریت دانش را به طور مبسوط در اختیار مروجان و بسیاری از بهره برداران قرار داده اند. امروزه انگیزه خاصی بین مروجان و بهره برداران در سطح کلی ایجاد شده و همه توجه ها به این سمت جلب شده و این کمک می کند که با توجه به اهداف مد نظر ترویج که همان انتقال دانش پنهان و آشکار به بهره بردار است بتوانیم اهداف مدنظر را عملی کنیم.
سرافرازی در پایان گفت: قطعاً اگر همکاری بهره برداران و پذیرش و باور آنان نباشد، هردو طرف متضرر خواهیم شد، هزینه بیشتری می پردازیم و عایدی کمتری خواهیم داشت. بهره بردار ما امروز می داند که کشاورزی پایدار در دنیا، کشاورزی مبتنی بر دانایی و دانش روز است و امروز ما راحت تر از گذشته با بهره بردار در زمینه انتقال دانش در ارتباط هستیم. بدیهی است با این روند خیلی زود به نتیجه می رسیم. سال آینده رشد قابل توجهی از لحاظ جایگاه ترویج در برنامه انتقال دانش به بهره بردار خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید