Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

افزایش تولید دانه‌های روغنی در استان اردبیل

افزایش تولید دانه‌های روغنی در استان اردبیل
افزایش تولید دانه‌های روغنی در استان اردبیل

امسال پنبه‌کاران و تولیدکنندگان سایر دانه‌های روغنی در استان اردبیل برای تولید بیشتر ترغیب شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: شرایط آب و هوایی مناسب در سال جاری و بارندگی‌های اخیر باعث ایجاد افزایش تولیدات بخش کشاورزی این استان شده است. به‌گونه‌ای که رشد اقتصادی مناسبی پیش‌بینی می‌شود.

اصغر پرتوی افزود: با رشد 16 درصدی، امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از چهار میلیون تن محصول دامی و کشاورزی در این استان تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصولات کشاورزی تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت، بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت تولید مناسب است.

پرتوی ادامه داد: استان اردبیل در تولید محصولاتی چون سیب‌زمینی، گندم، فرآورده‌های لبنی، سویا، ذرت، چغندرقند و دانه‌های روغنی همچون پنبه، گلرنگ و کلزا پیشرو بوده و دارای تولید مناسبی است.

وی تصریح کرد: از دو سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در استان از افزایش مناسبی برخوردار بوده، زیرا نوسانات دلار باعث شده است تا کشاورزان رقبت بیشتری برای کشت داشته باشند.

لزوم افزایش صنایع بسته‌بندی در استان‌های پرمحصول

این مقام مسئول یادآور شد: در سال‌های گذشته به دلیل پایین بودن نرخ دلار، پنبه از کشورهای همسایه به کشور وارد می‌شد، اما از امسال به دلیل افزایش و نوسانات موجود در نرخ، پنبه‌کاران برای افزایش تولید داخل ترغیب شدند.

پرتوی تأکید کرد: امیدواریم امسال شاهد رشد بیشتری در تولید دانه‌های روغنی همچون گلرنگ، کلزا و پنبه باشیم.

وی اظهار داشت: استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی دارای پتانسیل است، اما لازم است صنایع سورتینگ و بسته‌بندی در این استان راه‌اندازی شود تا بتوانیم محصولات تولیدی را با مارک خود استان به کشورهای همجوار ازجمله شیخ‌نشینان خلیج فارس صادر کنیم.

پرتوی همچنین گفت: در حال حاضر صادرات محصولات کشاورزی از این استان انجام می‌شود، اما لازم است برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای صادرات هدفمند لحاظ شود./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910303-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید