Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران؛

مزارع استان تهران باید عاری از هرگونه آفات و علف‌های هرز باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر مبارزه مستمر و دقیق با علف های هرز و آفات گیاهی عنوان کرد: اکیپ‌های پیش آگاهی باید فعال و مبارزه به موقع انجام شود، مزارع استان تهران باید مزارع یکدست و عاری از هرگونه علف هرز و آفت زدگی باشد.

مزارع استان تهران باید عاری از هرگونه آفات و علف‌های هرز باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر مبارزه مستمر و دقیق با علف های هرز و آفات گیاهی عنوان کرد: اکیپ های پیش آگاهی باید فعال و مبارزه به موقع انجام شود، مزارع استان تهران باید مزارع یکدست و عاری از هرگونه علف هرز و آفت زدگی باشد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری در چهارمین جلسه ستاد کنترل عوامل خسارت زای غلات و کلزا که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر حفظ نباتات، مدیر هماهنگی ترویج سازمان و سایر مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو اظهار داشت: علت برگزاری این جلسه حساسیت این مقطع زمانی در مبارزه با علف های هرز و سن در مزارع است؛ چراکه اگر زمان مناسب سم پاشی از دست برود ، قابل جبران نیست .

وی تصریح کرد: درصورت عدم مقابله به موقع با علف های هرز و سن ، این آفات می تواند تا صددرصد محصول را از بین ببرد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر رعایت زمان سم پاشی، دز سم مصرفی و کالیبره بودن دستگاه و انتخاب سم مناسب اظهار داشت: نباید زمان مناسب میارزه را از دست بدهیم ؛ چون تا این مقطع زمانی تمام آموزش ها داده شده و هیچ بهانه ای در این خصوص قابل قبول نیست .

وی خطاب به مدیران ستادی و شهرستانی عنوان کرد: مبارزه با آفات و علف های هرز باید خانه به خانه باشد که در این راه ابزار قانونی دارید، طبق قانون حفظ نباتات اگر کسی منشا انتشار آلودگی باشد می توان به دستگاه قضایی معرفی شود .

منصوری افزود: اصلا اجازه ندهید که به علت بی توجهی برخی افراد بقیه مزارع کشاورزان در استان تهران در اثر هجوم آفات، بیماری ها و علف های هرز آسیب ببینند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این که مراقبت ها بایستی شبانه روزی باشد، اظهار داشت: کشاورزان را به داخل مزارع آورده و آن ها را از آثار زیان بار خسارات ناشی از این آفات آگاه نمایند. بحث علف های هرز و سن را جدی بگیرید که مطمئنا آثار و زحمات فعالیت های شما در سیلوها مشخص خواهد شد .

وی با بیان اینکه کارایی علف کش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اظهار داشت: اینکه علف کش ها کارایی ندارد را قبول نداریم؛ کارایی سموم به اینکه چه زمانی استفاده شود ، درچه مرحله ای سم پاشی شود، چه زمانی در شبانه روز صورت گیرد ، میزان غلظت سم ، کالیبره بودن سم پاش ها و استفاده ازسموم متناسب با هر نوع علف هرز بستگی دارد .

منصوری تصریح کرد: اکثر سمومی که از طریق مراجع رسمی در بازار عرضه می شود کارایی امتحان شده ای دارد و آزمایش شده و ثبت شده است؛ بنابراین نمی توانیم بگوییم اثر بخشی ندارد ./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید