Iranian Agriculture News Agency

نبود آب سالم عامل مرگ سالانه 486 هزار نفر در دنیا




گزارش‌های بین المللی نشان می‌دهد، حدود 663 میلیون نفر در جهان دسترسی به منابع آب شرب سالم ندارند و سالانه 486 هزار نفر به دلیل بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب ناسالم جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایرنا حدود 1.8 میلیارد نفر مردم دنیا از منابع آبی آلوده استفاده می‌کنند و در معرض بیماری‌هایی نظیر وبا، اسهال خونی، حصبه و فلج اطفال قرار می گیرند.
بنابر گزارش روز چهارشنبه وزارت نیرو، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد، بیشتر شهرهای دنیای درحال توسعه هنوز به امکانات و منابع مالی کافی برای مدیریت فاضلاب و استفاده از آن جهت توسعه پایدار دسترسی ندارند.
این در حالی است که استفاده از فاضلاب و تصفیه آن نقش مهمی در تامین آب برای توسعه کشاورزی، تولید انرژی و توسعه پایدار خواهد داشت.
آمارهای جهانی نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از فاضلاب تولید شده به وسیله جوامع بار دیگر در چرخه تولید و استفاده مجدد قرار نمی‌گیرد.
به گزارش ایرنا، هر سال، 22 مارس (2 فروردین) به عنوان «روز جهانی آب» نامیده می شود که هدف از این اقدام، توجه بیشتر به اهمیت آب و مدیریت پایدار منابع آبی در جهان است.
سابقه نامگذاری این روز به نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1992 برمی‌گردد که با تصویب مجمع در این سال، 22 مارس به عنوان روز جهانی آب نامگذاری شد.
هر سال، برای این روز شعاری از سوی سازمان ملل انتخاب می‌شود؛ شعار سال 2015«آب و توسعه پایدار» بود و سال 2016 «آب و اشتغال» و در سال 2017 «فاضلاب» انتخاب شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید