Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهوری: 9 هزار روستا در دولت یازدهم گازرسانی شده است




رئیس جمهوری گفت: از سال 92 تاکنون 9 هزار روستا در دولت تدبیر و امید بدون استفاده از بودجه عمومی و از محل صرفه جویی فراورده های نفتی گاز رسانی شده که مایه افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح خط انتقال گاز به شهرهای اسفدن، حاجی آباد و قاین ، گازرسانی به 35 روستا و آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به شهرهای نهبندان ، سربیشه و دیهوک و 55 روستا از طریق ویدئو کنفرانس در بیرجند افزود: این در حالی است که قبل از دولت تدبیر و امید تا سال 92 فقط به 14 هزار روستای خراسان جنوبی گاز رسانی شده است.
وی ادامه داد: یک بسیج بسیار بزرگی در این دولت برای گازرسانی به روستاها و شهرهای کشور صورت گرفته است.
وی گفت: گاز رسانی به 108 شهر و 9 هزار روستای کشور در دولت تدبیر بسیار حایز اهمیت است ما باید از این نعمت الهی قدردانی و در مصرف آن صرفه جویی کنیم .
وی یادآور شد: خدا را شاکریم با زمستان سختی که سال گذشته داشتیم اما قطع گاز نداشتیم و در سال های آینده شرایط بهتری برای بخش تولید و صادرات گاز خواهیم داشت.

**در دولت تدبیر و امید به 108 شهر گاز رسانی شد
مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران هم در مراسم افتتاح طرح های یادشده ، افزود: در دولت تدبیر و امید 108شهر و 9 هزار روستا و به بیش از پنج میلیون مصرف کننده گازرسانی شده است.
سعید مومنی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید به صورت میانگین هر ماه به 2.5 شهر و روزی به هفت روستا گازرسانی شده است.
وی بیان کرد: در طول 44 سال قدمت شرکت ملی گاز ایران به 14هزار روستا گازرسانی شده است اما از سال 1392 تاکنون به 9 هزار روستا گازرسانی شده است.
وی از افتتاح چهار طرح گازرسانی با صرف 803 میلیارد ریال بودجه در سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: افتتاح خط انتقال گاز قاین - اسفدن و حاجی آباد، شبکه تغذیه و توزیع شهر حاجی آباد زیرکوه، شبکه تغذیه و توزیع شهر اسفدن قاینات و گازرسانی به 35 روستای استان ازجمله این طرح هاست.
وی بیان کرد: همچنین عملیات گازرسانی به 55 روستای استان، گازرسانی به شهر دیهوک شهرستان طبس و خط انتقال از سربیشه به نهبندان با بودجه یک هزار و 140 میلیارد ریال آغاز شد.
به گزارش ایرنا، مومنی عنوان کرد: از مجموع 28 شهر در خراسان جنوبی به 25 شهر گازرسانی شده که هم اکنون 92 درصد شهرهای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
وی گفت: در حال حاضر202روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که از این تعداد 157روستا در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 48 درصد روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روزچهارشنبه در نخستین مرحله آغاز سفر کاروان تدبیر و امید در سال 1396 به استان ها وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد.
نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی سوم دی ماه 1393انجام شد.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است و بر اساس سرشماری سال 95، 769هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید